تور ارزان ایتالیا: آشنایی با جاذبه های گردشگری ایتالیا

به گزارش مرجع مقالات، تردیدی نیست که ایتالیا یکی از بهترین و پرطرفدارترین مقصدهای توریستی دنیا است و سالانه بیش از 58 میلیون توریست برای بازدید از جاذبه های توریستی ایتالیا به این کشور سفر می نمایند. اماکن تاریخی و توریستی ایتالیا به قدی متنوع و مجذوب کننده هستند که این کشور با 55 اثر ثبت شده در لیست میراث دنیای یونسکو، صدرنشین این لیست است.

تور ارزان ایتالیا: آشنایی با جاذبه های گردشگری ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

ایتالیا منطقه ها تماشای بسیاری دارد و منطقه ها گردشگری ایتالیا در گوشه و کنار این کشور پراکنده شده اند. بعید است به گوشه ای از این کشور سفر کنید و با شگفتی های ایتالیا روبرو نشوید. از آثار تاریخی و باستانی حیرت انگیز، تا طبیعت زیبا و بکر ایتالیا، همه و همه می توانند خاطرات خوشی از سفر ایتالیا در فکر شما بسازند.

شاید هیچ کجا در دنیا به میزان ایتالیا برای گردشگران محبوب نباشد. در واقع هر سلیقه و هدفی که برای گردشگری داشته باشید، تماشای های کشور ایتالیا می تواند شما را حسابی هیجان زده کند. تاریخ، هنر، غذا و خوراکی، موسیقی، معماری، فرهنگ، مکان های مقدس، روستاهای زیبا و طبیعت خیره نماینده تمام چیزی است که در ایتالیا در انتظار شما خواهد بود.

اگر شما نیز در پی آشنایی با تماشای های ایتالیا هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا مهمترین جاذبه های گردشگری ایتالیا را طبق لیست زیر با یکدیگر مرور خواهیم کرد:

رم

واتیکان

فلورانس

ونیز

میلان

توسکانی

پیزا

پمپئی

چینکوتره

دریاچه کومو

سیسیل

رم

شاید هیچ شهری در دنیا به میزان رم در طول تاریخ اهمیت نداشته است؛ از مرکز امپراطوری روم باستان که تقریباً مرکز کل اروپا و نیمی از دنیا به شمار می رفته، تا مقر کلیسای کاتولیک در دوران قرون وسطی و رنسانس، و تا امروز که رم به عنوان یکی از زیباترین و سرزنده ترین شهرهای دنیا شناخته می گردد.

بسیاری از اماکن تاریخی و گردشگری کشور ایتالیا در شهر رم قرار دارند و به همین خاطر ما شهر رم را صدر لیست جاذبه های گردشگری ایتالیا قرار دادیم.

جاهای تماشای ایتالیا در شهر رم بیانگر شکوه این شهر در گذشته است؛ آثاری مانند آمفی تئاتر شگفت انگیز کلوسئوم، آثار به جامانده از کاخ های امپراطوران در فروم رومی، معبد خارق العاده پانتئون و فواره زیبای تروی از جمله مهمترین تماشای های کشور ایتالیا هستند که در رم خواهید دید.

اما تمام جاذبه های رم به آثار تاریخی و باستانی محدود نمی گردد، بلکه خود رم یکی از تماشای های ایتالیا است. قدم زدن در کوچه پس کوچه های رم، تماشا کردن هیاهو و سرزندگی جاری در این شهر و خوردن یک بستنی ایتالیایی (ژلاتو) می تواند شما را با فرهنگ اهالی رم بیشتر آشنا کند.

واتیکان

احتمالا پیش از این نام واتیکان را شنیده اید و می دانید که در رم واقع شده است، اما چرا ما واتیکان را جداگانه معرفی می کنیم؟ چون واتیکان یک کشور جدا و مستقل است و بخش مهمی از شگفتی های ایتالیا را در خود جای داده است.

واتیکان در واقع منطقه ای درون شهر رم است و طبق پیمانی که در سال 1929 بین کلیسای کاتولیک و دولت ایتالیا امضا شد، به عنوان یک کشور مستقل شناخته می گردد. واتیکان از دیرباز مرکز کلیسای کاتولیک و محل زندگی پاپ (رهبر کاتولیک های دنیا) بوده است. همین موضوع باعث شده تا جاذبه های متعددی در این دولت شهر وجود داشته باشد.

کلیسای سنت پیتر که مرکز کلیسای کاتولیک به شمار می رود، بزرگترین کلیسای دنیا و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری دنیا است. این کلیسا به وسیله میکل آنژ طراحی شده و با تزئینات خیره نماینده خود، یکی از زیباترین ساختمان ها در سرتاسر دنیاست.

بعلاوه موزه واتیکان نیز که یکی از غنی ترین موزه های دنیاست، سالانه میزبان میلیون ها گردشگری است که به ایتالیا و رم سفر می نمایند. در بازدید از واتیکان بد نیست به کلیسای سیستین نیز سری بزنید و از تماشای نقاشی های دیواری میکل آنژ لذت ببرید.

واتیکان در واقع منطقه ای درون شهر رم است و طبق پیمانی که در سال 1929 بین کلیسای کاتولیک و دولت ایتالیا امضا شد، به عنوان یک کشور مستقل شناخته می گردد

فلورانس

اگر به هنر علاقه دارید حتما باید به فلورانس سفر کنید زیرا کل این شهر مانند یک موزه هنری بزرگ است. فلورانس یکی از برترین شهرها برای بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری کشور ایتالیا است. فلورانس زادگاه دوران رنسانس است و در گوشه و کنار این شهر می توان آثاری از این جریان فکری و دوران طلایی اروپا مشاهده کرد.

کلیسای جامع فلورانس یا سانتا ماریا دل فیوره یکی از زیباترین آثار معماری اروپا است که هر بازتماشاماینده ای را میخکوب خواهد نمود. بعلاوه میدان دلا سینیوریا و قصر وکیو که محل حکمرانی حاکمان فلورانس بوده است، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایتالیا در فلورانس است.

همانطور که گفتیم، فلورانس یک موزه هنری بزرگ است و توانسته معماری و بافت تاریخی خود را تا حد زیادی حفظ کند. اما در این شهر موزه ها و گالری های متعددی نیز قرار دارند که از جمله جاهای تماشای ایتالیا به شمار می فرایند.

در گالری آموزشگاه فلورانس می توانید از مهمترین اثر مجسمه سازی دنیا تماشا کنید. اگر مونالیزای داوینچی مشهورترین نقاشی دنیاست، مجسمه داوود میکل آنژ را نیز می توان مشهورترین مجسمه دنیا دانست. و جالب اینکه هم داوینچی و هم میکل آنژ، هر دو از فلورانسی بوده اند.

برای آشنایی با چهره های مطرح اهل فلورانس، بد نیست سری به گالری اوفیزی بزنید و مجسمه افراد مشهوری مانند گالیله، دانته، ماکیاولی و … را از نزدیک ببینید.

ونیز

امکان ندارد به ونیز سفر کنید و شیفته آن نشوید؛ شهری که خیابان هایش کانال های آب هستند و برای حمل و نقل در آن باید از قایق بهره ببرید. همین ویژگی عجیب و معماری استثنایی به تنهایی یکی از برترین جاذبه های گردشگری ایتالیا است. ونیز ناحیه ای در شمال شرقی ایتالیا است که از چندین جزیره کنار هم تشکیل شده است.

اگر در سفر به ونیز قصد داشتید یکی از برترین جاهای تماشای ایتالیا را ببینید، باید به میدان سن مارکو سری بزنید. سن مارکو مهمترین میدان ونیز و محل قرارگیری اصلی ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا و ونیز است. کلیسای سن مارکو در ضلع شرقی میدان و در کنار کاخ دوک ونیز قرار گرفته است. این کلیسای زیبا در واقع کلیسای خصوصی دوک های ونیز بوده است و آنها برای نشان دادن قدرت و ثروت شهر ونیز، زیباترین تزئینات را در ساخت آن استفاده نموده اند.

همانگونه که گفتیم، قصر دوک نیز در میدان سن مارکو واقع شده است و یکی دیگر از شگفتی های ایتالیا است. قصر دوک در قرن 14 میلادی به عنوان محل زندگی و حکمرانی دوک (فرمانروا) جمهوری ونیز ساخته شده و تا زمان فتح ونیز به دست ناپلئون بناپارت نیز فعال بوده است. این ساختمان یکی از برترین نمونه های معماری سبک گوتیک ونیزی است.

اما زیبایی های میدان سن مارکوی ونیز تمام نشده است. برج ناقوس زیبای میدان سن مارکو با 98 متر ارتفاع به شما این امکان را می دهد تا از بالای آن چشم انداز زیبایی از شهر ونیز داشته باشید. البته برج ناقوس اصلی در سال 1902 فروریخت و ده سال بعد (دقیقا در هزارمین سالگرد ساخت برج ناقوس) برج نو افتتاح شد.

اگر هنوز در پی یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا در ونیز هستید، می توانید به شمال میدان سن مارکو بروید. جایی که یکی از قدیمی ترین ساعت های نجومی دنیا را مشاهده خواهید کرد. اما زیبایی های ونیز هنوز تمام نشده است. برای رسیدن به پل ریالتو که قدیمی ترین پل ونیز است، می توانید از دروازه ای که در زیر ساعت واقع شده است عبور نموده و پس از گذر از کوچه و پس کوچه های زیبای ونیز، به این پل برسید.

میلان

میلان یکی از بزرگترین شهرهای ایتالیا است که به خاطر فرودگاه بزرگش، یکی از اصلی ترین مبادی ورودی گردشگران به ایتالیا است. اما بسیاری از گردشگران این شهر را به عنوان یکی از تماشای های کشور ایتالیا نمی شناسند که با توجه به جاذبه های گردشگری این شهر، یک اشتباه تمام عیار است.

میلان یکی از زیباترین شهرهای دنیا و از مراکز مهم هنر و معماری است. بعلاوه به دلیل جایگاه ویژه این شهر در زمینه مد و پوشاک، مقصد فوق العاده ای برای عاشقان این صنعت و علاقه مندان به خرید است.

در طول تاریخ هنرمندان بزرگی مانند داوینچی و میکل آنژ در این شهر کار نموده اند و آثار شگفت انگیزی از خود به جای گذاشته اند. کلیسای جامع میلان یا دومو یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری ایتالیا در این شهر است. ساخت این کلیسای شگفت انگیز از بزرگترین کلیساهای دنیا است و ساخت آن 6 قرن به طول انجامیده است.

یکی دیگر از تماشای های ایتالیا در میلان، سالن اپرای اسکالا است. اپرای اسکالا در سال 1778 ساخته شده است و امروزه مشهورترین و مهمترین سالن اپرا در سراسر دنیا به شمار می رود. بعلاوه اگر سری به کلیسای سانتا ماریا دلا گراتزیه میلان بزنید، می توانید نقاشی دیواری مشهور شام آخر اثر لئوناردو داوینچی را از نزدیک ببینید.

توسکانی

منطقه توسکانی، از زیباترین و برترین منطقه ها گردشگری ایتالیا است که با طبیعت منحصر به فرد و آب و هوای استثنایی، سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید. دشت ها و مراتع سرسبز و مزارع و باغات متعدد، از اصلی ترین ویژگی های توسکانی هستند.

اما شهرها و دهکده های قدیمی توسکانی نیز از دیگر دلایل جذابیت این منطقه برای گردشگران هستند. بسیاری از این شهرهای تاریخی به دوران پیش از امپراطوری روم و تمدن اتروسکی بازمی گردند و با گذشت قرن ها و هزاره ها، همچنان سرپا هستند.

شهر سن جیمینیانو یکی از زیباترین شهرهای منطقه توسکانی است که با معماری سنگی و برج های بلندی که از دوران قرون وسطی پابرجا مانده اند، در لیست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است.

پیزا

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایتالیا در منطقه توسکانی، شهر پیزا و برج کج معروف آن است. برج کج پیزا یکی از مشهورترین جاهای تماشای ایتالیا است که ساخت آن در سال 1372 میلادی به سرانجام رسیده است. این برج 55 متری به عنوان برج ناقوس کلیسای جامع پیزا ساخته شده است.

اما اشتباهات محاسباتی در ساخت این برج، باعث نشست زمین اطراف برج و کج شدن آن شده و همین ویژگی خاص معروفیت این برج را در دنیا چند برابر نموده است. اما علاوه بر برج پیزا، کلیسای جامع پیزا و ساختمان غسل تعمید که در میدان میراکولی واقع شده اند، از دیگر تماشای های ایتالیا در شهر پیزا هستند.

پمپئی

در جنوب ایتالیا و در نزدیکی کوه آتشفشانی وزوو، یکی از مرموزترین منطقه ها گردشگری ایتالیا قرار گرفته است. در سال 79 میلادی آتشفشان وزوو ناگهان به طور وحشتناکی فوران کرد و حجم عظیمی از گازهای سمی و خاکستر را بر سر شهر پمپئی ریخت. این فوران به مردم وحشت زده پمپئی تنها چند ثانیه فرصت داد؛ بسیاری از افراد در همان حالتی که بودند مردند و شهر زیر 6 متر از خاکستر مدفون شد.

امروزه بخش های زیادی از این شهر به وسیله باستان شناسان کاوش شده است و می توانید با گشت و گذار در این شهر تاریخی و تماشای فسیل های به جامانده از اهالی شهر، با قدرت ویرانگر آتشفشان آشنا شوید.

شهر هرکولانیوم نیز از دیگر جاهای تماشای ایتالیا و از جمله شهرهایی است که در فوران آتشفشان وزوو تخریب شد. البته به خاطر ماهیت متفاوت مواد فوران شده بر روی هرکولانیوم، بافت های کربن دار مانند چوب و مواد غذایی در هرکولانیوم سالم مانده است . بدین ترتیب در هرکولانیوم می توانید با سبک زندگی مردم باستان آشنایی بیشتری پیدا کنید.

چینکوتره

پارک ملی و ثبت دنیای شده چینکوتره، یکی از زیباترین اماکن تاریخی و گردشگری ایتالیا است که در شمال غرب این کشور واقع شده است. مهمترین دلیلی که چینکوتره را به یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا تبدیل نموده است، معماری زیبای 5 دهکده ای است که روی صخره های سنگی مشرف به دریای مدیترانه ساخته شده اند؛ خانه های رنگارنگی که به صورت پلکانی ایجاد شده اند و فرصتی استثنایی برای تماشای غروب آفتاب در ساحل مدیترانه هستند.

چینکوتره در زبان ایتالیایی به معنی 5 زمین است و به همین 5 دهکده اشاره دارد. گشت و گذار و پیاده روی میان این دهکده ها فعالیت جذابی برای گردشگرانی خواهد بود که به طبیعت گردی و کوهپیمایی علاقه دارند.

دریاچه کومو

اگر در پی یکی از زیباترین منطقه ها گردشگری ایتالیا هستید، بد نیست سری به شمال میلان و نزدیکی مرز سوئیس بزنید. دریاچه کومو از دوران باستان محلی برای ثروتمندانی بوده است که قصد داشتند از گرمای شهر میلان در تابستان فرار نمایند. به همین خاطر در اطراف این دریاچه ویلاهای تماشای و بسیار زیبایی ساخته اند که امروزه به جاذبه های گردشگری ایتالیا تبدیل شده اند.

دریاچه کومو سومین دریاچه بزرگ ایتالیا است که با بیش از 400 متر عمق، در مقام پنجم دریاچه های عمیق اروپا جای گرفته است. آب و هوای خنک، نمای زیبای رشته کوه آلپ در شمال آن و ویلاهای تاریخی، دریاچه کومو را به یکی از زیباترین دریاچه های دنیا تبدیل نموده است.

سیسیل

با شنیدن نام سیسیل، مافیا اولین چیزی است که به فکر می رسد. اما باید بدانید سیسیل با داشتن هفت اثر دنیای در لیست یونسکو، شاید برترین جزیره تفریحی ایتالیا باشد. سیسیل در جنوب ایتالیا قرار گرفته است و اگر به نقشه این کشور نگاه کنید، به نظر می رسد چکمه ایتالیا در حال لگد زدن به جزیره سیسیل است 

علاوه بر طبیعت بسیار زیبا، سابقه تاریخی سیسیل نیز بر جذابیت این جزیره افزوده است. وجود تعدادی از بزرگترین و برترین معبدهای سبک یونانی در سلینونته و آگریگنتو حکایت از تاریخ غنی این جزیره دارد.

بعلاوه ویلای رومانا دل کاساله در شهر انا، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایتالیا و سیسیل است که به خوبی محافظت شده و از برترین نمونه های ویلاهای رومی است. بعلاوه در این ویلا یک موزاییک کاری 3500 متر مربعی شگفت انگیز وجود دارد که نشان از ثروت و هنر بالای اهالی سیسیل دارد.

در کنار تمام این موارد، دهکده های سنتی سیسیل با باغ های بزرگ زیتون نیز از جذابیت های سیسیل به شمار می رود که شما را به یاد فیلم هایی مانند پدرخوانده و سینما پارادیزو خواهد انداخت.

سیسیل با داشتن هفت اثر دنیای در لیست یونسکو، شاید برترین جزیره تفریحی ایتالیا باشد

برای بسیاری از علاقه مندان به سفر، ایتالیا از برترین مقصدهای گردشگری است زیرا هر کدام از جاذبه های گردشگری ایتالیا می تواند شما را برای ساعت ها به خود مشغول کند. به همین خاطر تور ایتالیا همیشه یکی از پرطرفدارترین تورهای گردشگری اروپا و دنیا است.

منبع: ققنوس
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1890

به "تور ارزان ایتالیا: آشنایی با جاذبه های گردشگری ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: آشنایی با جاذبه های گردشگری ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید