افتتاح 3 گالری سنگ، زندگی و آب، ریاضی و زلزله در سال 98

به گزارش مرجع مقالات، رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران از افتتاح 3 گالری سنگ، زندگی و آب، ریاضی (میرزاخانی) و زلزلهدر محل ساختمان این موزه، در اوایل سال آینده اطلاع داد و اضافه نمود: همچنین فاز مطالعاتی و طراحی 6 گالری دیگر شروع شده و این گالری ها نیز طی سال آینده در موزه افتتاح خواهند شد.

افتتاح 3 گالری سنگ، زندگی و آب، ریاضی و زلزله در سال 98

سیف الله جلیلی در گفت وگو با خبرنگاران در این رابطه شرح داد: کارهای طراحی این سه گالری در امسال صورت گرفته که اوایل سال آینده در ساختمان اصلی موزه علوم و فناوری ایران افتتاح خواهند شد.

وی عنوان این سه گالری را سنگ، زندگی و آب، ریاضی (میرزاخانی) و زلزله اظهار کرد و اضافه کرد: همچنین گالری مرکز علم و فناوری های بومی سال آینده به طور کامل تغییر خواهند کرد.

رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران، علت این تغییر و تحول را میزبانی موزه علوم در چهل و هشتمین مجمع بین المللی موزه های علوم و فناوری دنیا، سیموست 2020 دانست و گفت: در این کنفرانس میزبان مهمانانی از 50 الی 60 کشور دنیا خواهیم بود و به همین جهت بر آن هستیم تا گالری فناوری های بومی را تغییر و توسعه داده و این موارد را با قوت بیشتری نشان دهیم.

جلیلی ادامه داد: همچنین فاز مطالعاتی و طراحی 6 گالری جدید در موزه شروع شده که این گالری ها نیز طی سال آینده در موزه افتتاح خواهند شد.

وی با بیان اینکه یکی از این گالری ها، گالری علم کنونی است که به طور کامل تغییر و توسعه پیدا خواهد نمود، اظهار کرد: 5 گالری دیگر نیز گالری های سم شناسی، بیومکانیک، تغییرات اقلیمی، نفت و شیمی هستند.

دبیر شورای عالی موزه های دانشگاهی در انتها یادآور شد: موزه علوم و فناوری یک مرکز پژوهشی است که دارای نیروهای مختلفی است و اعضای هیئت علمی در آن مشغول انجام کارهای پژوهشی هستند. این در حالی است که بخشی از کارها با همکاری اساتید دانشگاه های سراسر کشور انجام می گردد و هر سال به اساتید سراسر کشور فراخوان می دهیم که طرح های پژوهشی خود را برای ما بفرستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 124

به "افتتاح 3 گالری سنگ، زندگی و آب، ریاضی و زلزله در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 3 گالری سنگ، زندگی و آب، ریاضی و زلزله در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید