افزایش حق مسکن کارگران این هفته در دولت تصویب می گردد

به گزارش مرجع مقالات، یک عضو شورای عالی اشتغال گفت: حق مسکن کارگران که قرار است 200 هزار تومان افزایش یابد این هفته در دولت تصویب می گردد.

افزایش حق مسکن کارگران این هفته در دولت تصویب می گردد

جهت دریافت خدمات قیمت ساخت آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، شورای عالی کار در خردادماه به اتفاق نمایندگان دولت، نمایندگان کارگران و نمایندگان کارفرمایان تصویب کردند حق مسکن کارگران برای امسال از یکصد هزار تومان به 300 هزار تومان افزایش یابد و در آن موقع اعلام شد این مصوبه از تیرماه امسال اجرا می گردد، اما این مصوبه شورای عالی کار باید طبق قانون در هیأت دولت هم تصویب گردد.

قرار بود هفته گذشته در هیأت دولت مورد آنالیز قرار گیرد که ظاهراً نوبت به این دستورکار نرسید. در این زمینه خبرنگار با آیت اسدی نماینده کارگران در شورای عالی کار تماسی گرفت و گفت حق مسکن کارگران که قرار بود 200 هزار تومان افزایش یابد، خبری نشد، که وی گفت قرار است این هفته در دولت تصویب گردد.

نماینده کارگران در شور ای عالی کار گفت: همه کارگران مشمول بیمه تأمین اجتماعی و کارگران کشور که حدود 13 میلیون نفر بیمه شده اصلی هستند، مشمول حق مسکن کارگران می شوند.

در این زمینه خبرنگار با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز تماس گرفت که آن ها به نقل از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفتند مصوبه شورای عالی کار برای افزایش حق مسکن کارگران در کمیسیون تخصصی دولت و کمیسیون مالی آنالیز می گردد و باید در هیأت دولت نیز به تصویب برسد تا اجرایی گردد.

پیش از این مقامات دولتی گفته بودند مصوبه شورای عالی کار و کمیته های تخصصی در واقع یک نوع پیشنهاد است و تا زمانی که این مصوبه در دولت به تصویب نرسد، جنبه قانونی و اجرایی پیدا نمی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1034

به "افزایش حق مسکن کارگران این هفته در دولت تصویب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حق مسکن کارگران این هفته در دولت تصویب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید