افزایش کشفیات قاچاق چوب آلات جنگلی در استان

به گزارش مرجع مقالات، مدیرکل منابع طبیعی مازندران- ساری با اشاره به تشدید برخورد با قاچاقچیان چوب آلات جنگلی خبر از افزایش میزان کشفیات قاچاق چوب طی سال گذشته داد.

افزایش کشفیات قاچاق چوب آلات جنگلی در استان

به گزارش خبرنگاران مازندران اسحاق عطایی با بیان اینکه منابع طبیعی تمامی کوشش را برای حفاظت از منابع طبیعی و مقابله با قاچاق چوب قرار داده است، به عوامل بروز قاچاق و قطع درختان اشاره نمود و گفت: با توجه به طرح تنفس جنگل و تعطیلی بهره برداری و وجود هشت کارخانه بزرگ سلولزی که مواد اولیه آن چوب هستند، از جمله مسائل است.

وی گفت: با وجود تعطیلی بهره برداری و طرح تنفس، افزایش تقاضا و کمبود عرضه، تقاضا برای خرید چوب آلات قاچاق افزایش یافته است.

این مسئول ادامه داد: همچنین افزایش شمار بیکاران سبب شده تا یک عده برای احتیاج و عده ای نیز برای آز به قاچاق چوب و برداشت غیرقانونی اقدام نمایند.

عطایی گفت: با هماهنگی با دستگاه های قضائی و کوشش نیروهای یگان حفاظت، 945 نفر در سال گذشته دستگیر شدند که نسبت به سال 98 افزایش داشته است و در زمینه چوب آلات قاچاق نیز با افزایش 10 درصدی روبرو بودیم.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری با بیان اینکه قوانین برای جلوگیری از قاچاق چوب بازدارنده نیست، گفت: جریمه هایی که اعمال می گردد، بازدارنده نیست و بازنگری در این بخش الزامی است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1608

به "افزایش کشفیات قاچاق چوب آلات جنگلی در استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش کشفیات قاچاق چوب آلات جنگلی در استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید