انتقام تازه چین از آمریکا

به گزارش مرجع مقالات، ایسنا نوشت: سردبیر روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین امروز (سه شنبه) نوشت، دولت چین ممکن است جلوی ورود تمامی دارندگان پاسپورت های دیپلماتیک آمریکایی به سین کیانگ را بگیرد.

انتقام تازه چین از آمریکا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هو سیجین، سردبیر روزنامه گلوبال تایمز در توئیتی نوشت، دولت چین در حال آنالیز اعمال محدودیت هایی علیه مقام ها و قانونگذاران آمریکایی با رفتارها و عملکرد نادرست و نامناسب در مساله سین کیانگ مرتبط با قانون مطرح شده در کنگره آمریکا است.

کارشناسان سازمان ملل و فعالان حقوق بشری می گویند، دست کم یک میلیون مسلمان اویغور و اعضای سایر گروه های اقلیت مسلمان در اردوگاه هایی واقع در سین کیانگ در بازداشت به سر می برند.

مقام های ارشد آمریکایی شامل مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور به صورت علنی چین را بابت این اردوگاه ها مورد انتقاد قرار داده اند.

چین سوءرفتار در این اردوگاه ها را رد می نماید و گفته که این اردوگاه ها برای آموزش های فنی و حرفه ای به منظور یاری برای حذف افراط گرایی مذهبی و آموزش مهارت های جدید به مردم این منطقه تاسیس شده اند.

دولت پکن دائما از دولت واشنگتن و سایر کشورهای منطقه که منتقد سیاست های چین در سین کیانگ هستند، می خواهد تا به دخالت در امور داخلی چین انتها دهند.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 483

به "انتقام تازه چین از آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقام تازه چین از آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید