بازداشت 17 داعشی در آستانه سال جدید میلادی در ترکیه

به گزارش مرجع مقالات، پلیس ترکیه طی 24 ساعت گذشته 17 مظنون به عضویت در داعش را که قصد اجرای عملیات تروریستی در آستانه سال جدید میلادی داشتند، بازداشت کرد.

بازداشت 17 داعشی در آستانه سال جدید میلادی در ترکیه

از سفر با تور نوروز 99 استانبول لذت ببرید. شهر زیبای استانبول یادگاری از حکمرانان قدرتمند عثمانی که در دوران شکوهشان شهری عظیم پایه ریزی کرده بودند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه عملیات های ضد تروریستی نیروهای امنیتی ترکیه برای تامین امنیت مراسم های شب و روز اول سال جدید میلادی، حداقل 17 مظنون تروریست را بازداشت کردند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، پلیس ترکیه امروز (چهارشنبه) طی عملیات صبحگاهی در استان ملطیه چهار نفر را به دلیل عضویت در گروه داعش و ارتباط با فعالیت های تروریستی ای گروه بازداشت کرد.

شامگاه سه شنبه نیز، که جشن ها و مراسم های شب سال جدید میلادی در ترکیه بر پا بود، 13 تبعه خارجی به دلیل همکاری با داعش و برنامه ریزی برای اجرای عملیات های تروریستی بازداشت شدند.

آناتولی در خبر دیگری به نقل از منابع امنیتی نوشت، هر کدام از این افراد که در استان های آنکارا، بوردور و ختای بازداشت شدند، به تنهایی مامور اجرای حمله تروریستی در آستانه سال نو میلادی بودند.

بر این اساس، تمامی این افراد با تروریست های داعشی در مناطق جنگی در سوریه و عراق ارتباط داشته و در شبکه های اجتماعی نیز به انتشار تصاویری از اعدام ها توسط داعش و یا آموزش بچه ها برای عملیات های تروریستی مبادرت می کردند.

از زمان شروع عملیات های ضد تروریستی ترکیه علیه داعش در سوریه، اعضای این گروه به عملیات در داخل خاک این کشور روی آورده و طبق آمار دولتی تا به امروز بیش از 300 ترکیه ای در حملات تروریستی داعش کشته شده اند.

طبق آماری که دولت ترکیه منتشر نموده، این کشور تا به امروز بیش از 8600 مظنون داعشی را بازداشت نموده که از این میان 7500 عضو خارجی آنها را به کشورهایشان بازگردانده و هنوز نیز بیش از 1140 داعشی خارجی در زندان های ترکیه بازداشت هستند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 647

به "بازداشت 17 داعشی در آستانه سال جدید میلادی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت 17 داعشی در آستانه سال جدید میلادی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید