تراکنش های بدون کد ملی یا شناسه ملی از 5 بهمن ماه برگشت می خورند

به گزارش مرجع مقالات، مهران محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی از عدم پذیرش تراکنش های بدون کد ملی یا شناسه ملی از اوایل بهمن ماه اطلاع داد و گفت: برای اشخاص حقیقی، کد ملی و برای اشخاص حقوقی، شناسه ملی آنها، کد شهاب قلمداد می گردد و از 5 بهمن ماه سال جاری، تمام تراکنش های بدون کد شهاب در ساتنا برگشت می خورند.

تراکنش های بدون کد ملی یا شناسه ملی از 5 بهمن ماه برگشت می خورند

وی اضافه نمود: این اقدام تأثیری بر فعالیت مشتریانی که اطلاعات هویتی ایشان نزد بانک ها و مؤسسات اعتباری موجود است، نخواهد داشت و صرفاً حساب ها و تراکنش هایی را که فاقد شناسه ملی هستند را متأثر خواهد نمود.

به گفته محرمیان، در راستای اجرای قانون از چند سال قبل به دنبال آن بودیم که از هویت تمام تراکنش های بانکی مطمئن شویم و بتوانیم از انجام تراکنش هایی که معین نیست به کدام شخص حقیقی یا حقوقی مربوط هستند جلوگیری کنیم و در این زمینه، تا به امروز فعالیت ها و اقدامات زیادی به ویژه در تعامل با سازمان ثبت احوال، سازمان ثبت شرکت ها، وزارت کشور و سایر نهادهای ذی ربط صورت گرفته است.

وی گفت: در صورتی که تراکنش ساتنای هموطنان برگشت داده شد، می توانند مشکل را به وسیله بانک مبدا پیگیری و بانک موظف به هدایت و همکاری برای حل مشکل است؛ ضمن اینکه با توجه به مهلت طولانی که برای اجرای این قانون در نظر گرفته شده بود، زمان معین شده تمدید نخواهد شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1419

به "تراکنش های بدون کد ملی یا شناسه ملی از 5 بهمن ماه برگشت می خورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراکنش های بدون کد ملی یا شناسه ملی از 5 بهمن ماه برگشت می خورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید