تظاهرات مردم الجزائر برای دهمین جمعه متوالی

به گزارش مرجع مقالات، مردم الجزائر امروز در دهمین جمعه متوالی به منظور درخواست برکناری عناصر دوره بوتفلیقه از تمامی نهادهای دولتی، به خیابان ها آمدند.

تظاهرات مردم الجزائر برای دهمین جمعه متوالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با وجود کناره گیری عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور سابق الجزائر از قدرت، اعتراضات مردمی در این کشور همچنان ادامه دارد.

شبکه الجزیره گزارش داد که معترضان الجزائر امروز نیز در دهمین جمعه متوالی در میدان البرید المرکزی تجمع کرده و خواستار برکناری عناصر دوره بوتفلیقه از نهادهای دولتی و مجازات افراد فاسد هستند.

در همین ارتباط روزنامه سعودی الشرق الأوسط نیز امروز نوشت که معارضان سیاسی الجزائر با دعوت قاید صالح رئیس ستاد مشترک ارتش به گفت وگو به عنوان تنها راهکار حل مشکل کنونی کشور، موافقت کرده اند.

طبق این گزارش، ائتلاف معارض قوی التغییر لنصرة خیار الشعب (گروه های خواستار تغییر و یاری گزینه های ملت) در بیانیه ای موافقت خود با دعوت قاید صالح برای گفت وگو را اعلام کرده و خواستار تشکیل کمیته ای جهت ساماندهی دیدار ملی به منظور بررسی راهکارهای پاسخ به خواسته های مسالمت آمیز مردمی شد.

قاید صالح دو روز پیش درباره استمرار وضعیت کنونی هشدار داد و تأکید کرد که تداوم این وضعیت تبعات ناگواری برای اقتصاد ملی و قدرت خرید مردم به خصوص در ماه رمضان خواهد داشت.

اخیرا به دنبال تشدید اعتراضات مردمی، عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزائر مجبور به کناره گیری از قدرت شد و پس از آن عبدالقادر بن صالح رئیس مجلس الأمة (مجلس) الجزائر به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 144

به "تظاهرات مردم الجزائر برای دهمین جمعه متوالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات مردم الجزائر برای دهمین جمعه متوالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید