کوشش دهلی نو برای تداوم واردات نفت ایران به رغم کارشکنی شرکت های بیمه ای غرب

به گزارش مرجع مقالات، خبرنگاران: معاون وزیر نفت هند اعلام نمود دهلی نو در واکنش به خودداری شرکت های غربی از ارائه خدمات بیمه اتکایی به پالایشگاه های هندی واردکننده نفت ایران در حال آنالیز اختصاص بودجه ای مستقل در این زمینه است.

کوشش دهلی نو برای تداوم واردات نفت ایران به رغم کارشکنی شرکت های بیمه ای غرب

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال، یک مقام بلندپایه دولتی هند گفت، هند در حال آنالیز اختصاص مبلغی برای ارائه خدمات بیمه اتکایی به پالایشگاه هایی است که به رغم تحریم های غرب، از ایران نفت وارد می نمایند.

این اقدام با هدف ایجاد جایگزینی داخلی برای خدمات بیمه اتکایی شرکت های آمریکایی و اروپایی انجام می گیرد تا پالایشگاه های هندی برای بیمه محموله های خود به شرکت های بیمه خارجی متکی نباشند.

شرکت های بیمه هندی در ماه های اخیر تمایل چندانی به تمدید قرارداد با پالایشگاه های استفاده نماینده از نفت ایران نشان نداده اند، زیرا این شرکت ها عمدتا به شرکت های بیمه اتکایی غربی وابسته هستند. شرکت های ارائه نماینده خدمات بیمه اتکایی غربی به دلیل تحریم ها علیه ایران، ترجیح می دهند از ارائه خدمات به شرکت های مرتبط با ایران خودداری نمایند.

ویوک رائه، معاون وزیر نفت هند به خبرنگاران گفت، این پیشنهاد در حال آنالیز است و شرکت های ملی بیمه و نفت هند باید در اختصاص چنین بودجه ای مشارکت نمایند.

وی اضافه نمود: اینکه حجم این بودجه چقدر خواهد بود و اینکه آیا این مبلغ برای پوشش بیمه اتکایی کافی خواهد بود یا نه، مسئله ای است که شرکت های بیمه باید روی آن کار نمایند.

معاون وزیر نفت هند اضافه نمود، همچنین از پالایشگاه های هندی خواسته شده تا با شرکت های بیمه اتکایی در اروپا برای پوشش بیمه اتکایی آنها صحبت نمایند.

وی در ادامه گفت: به ما گفته شده که بر اساس قوانین اروپا، بیمه اتکایی در خارج از اروپا تحت تحریم ها قرار ندارد...این مسئله هم اکنون با مشورت وزارت امور خارجه هند در حال آنالیز است.

رائه اضافه نمود، هند به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد، اما اگر پالایشگاه ها پوشش بیمه ای نداشته باشند، مشکلاتی بروز خواهد نمود. در این صورت ما نخواهیم توانست از ایران نفت وارد کنیم.

39

منبع: تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 545

به "کوشش دهلی نو برای تداوم واردات نفت ایران به رغم کارشکنی شرکت های بیمه ای غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش دهلی نو برای تداوم واردات نفت ایران به رغم کارشکنی شرکت های بیمه ای غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید