تلفن های هوشمند و رایانه های شخصی در روسیه با برنامه های روسی پیشفرض فروخته می شوند

به گزارش مرجع مقالات، قانونگذاران روسیه می گویند لایحه ای را در دست دارند که بر اساس آن شرکتهای نرم افزاری روسیه را در برابر سوء استفاده شرکتهای خارجی محافظت می نماید.

تلفن های هوشمند و رایانه های شخصی در روسیه با برنامه های روسی پیشفرض فروخته می شوند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مجلس روسیه در حال بحث در خصوص لایحه ای است که کلیه تجهیزات الکترونیکی فروخته شده در روسیه از جمله تلفن های هوشمند ، رایانه ها و تلویزیون های هوشمند را مجبور به استفاده از برنامه های پیشفرض می نماید.

به گفته قانونگذاران:این لایحه از منافع شرکت های اینترنتی روسی محافظت می نماید و باعث پیشگیری از سوءاستفاده توسط شرکت های بزرگ خارجی در زمینه فناوری اطلاعات خواهد شد.

در صورت تصویب این لایحه، دولت روسیه فهرستی از وسایل الکترونیکی را منتشر خواهد نمود که برای رعایت این قانون جدید ضروری است. انتظار می رود تلفن های هوشمند ، تبلت ها ، رایانه ها ، سرورها و تلویزیون های هوشمند در این فهرست قرار بگیرند. فروشندگانی که نتوانند این موارد را رعایت نمایند واجد شرایط برای جریمه های حداکثر 200،000 روبل (تقریباً 3،100 دلار) و ممنوعیت احتمالی هستند.

در حالی که بعضی این اقدام دولت روسیه را گامی در جهت محافظت از صحنه فناوری محلی می دانند ، بسیاری دیگر آن را اقدامی به سمت یک وضعیت نظارت کامل می دانند. برای مثال بسیاری نگرانند که برنامه های اجباری روی دستگاهها دسترسی به داده های خصوصی آنها و حتی ارتباطات رمزگذاری شده آنان را رصد کند.

این لایحه قبلاً نخستین رأی را در مجلس عوام مجلس روسیه به تصویب رساند. برای تصویب و رسیدن به میز رئیس جمهور پوتین ، این لایحه باید دو رأی دیگر در مجلس عوام و رأی در مجلس عالی تصویب کند. انتظار می رود این لایحه هر سه رای آینده را دریافت کند زیرا در حال حاضر حمایت همه احزاب سیاسی بزرگ روسیه را به دست آورد.

منبع: انتخاب
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 520

به "تلفن های هوشمند و رایانه های شخصی در روسیه با برنامه های روسی پیشفرض فروخته می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفن های هوشمند و رایانه های شخصی در روسیه با برنامه های روسی پیشفرض فروخته می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید