تهدید رهبر ملی گرای اسکاتلند برای انتقام از شرکت های هوادار اتحاد با انگلیس

به گزارش مرجع مقالات، خبرنگاران: یکی از رهبران ملی گرای اسکاتلند هشدار داد که اسکاتلند مستقل از شرکت ها و کسب و کارهایی که از اتحاد این کشور با انگلیس حمایت می نمایند انتقام خواهد گرفت.

تهدید رهبر ملی گرای اسکاتلند برای انتقام از شرکت های هوادار اتحاد با انگلیس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، در حالی که نظرسنجی ها حاکی از رقابت تنگاتنگ و شانه به شانه کمپین های حامی و مخالف استقلال اسکاتلند حکایت دارد ، جیم سیلارس معاون سابق حزب ملی گرای اسکاتلند تاکید نمود که اگر استقلال آدینه آینده مستقل گردد شرکت هایی که از اتحاد این کشور با انگلیس حمایت می نمایند با روز حساب روبرو خواهند شد و اسکاتلند مستقل از آنها انتقام خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش وی تهدید کرد که شرکت نفتی بریتیش پترولیوم ملی خواهد شد و دولت آینده اسکاتلند به اندازه کنونی که بخشی از انگلیس است در برابر این شرکت ها نرمش نخواهد داشت.

آلکس سالموند رهبر ملی گراهای اسکاتلند حاضر به انتقاد از اظهارات جیم سلارس نشده است ولی حزب کارگر انگلیس ضمن انتقاد از این اظهارات تاکید نمود که این اظهارات یک تهدید آشکار است و ملی گراهای اسکاتلند فضایی از رعب و تهدید را ایجاد نموده اند.

شدیدترین نقدها علیه این اظهارات شب گذشته از سوی دویچه بانک بزرگترین بانک سرمایه گذاری اروپا مطرح شد و مقام های این بانک تهدید کردند که خاک اسکاتلند را به خاطر این گونه تهدیدات ترک خواهند کرد. به باور مقام های دویچه بانک این گونه تهدیدات مطرح شده از سوی ملی گراهای اسکاتلند از دهه های 1920 و 1930 تاکنون وجود نداشته است.

رهبران حزب کارگر انگلیس نیز نسبت به فضای کنونی ایجاد شده در آستانه همه پرسی استقلال اسکاتلند به شدت ابراز نگرانی نموده اند. مقام های ارشد حزب کارگر انگلیس تاکید نمودند که شرایط در روزهای اخیر بدتر شده و همه سفرها و بازدیدهای آنها با حضور چشمگیر پلیس انجام می گردد.

جیم سیلارس در اظهاراتی گفته است که همه پرسی برای تصاحب قدرت است و زمانی که ما اکثریت حمایت را برای استقلال اسکاتلند به دست آوریم از این قدرت استفاده خواهیم کرد تا به حساب بریتیش پترولیوم و بانک ها برسیم. روسای این شرکت ها افراد ثروتمندی هستند که با نخست وزیر محافظه کار انگلیس همدست هستند و با دروغ های خود اسکاتلند را فقیر و فقیرتر نموده اند.

وی توضیح داد که شرکت بریتیش پترولیوم در یک اسکاتلند مستقل معنای ملی شدن را درک خواهد نمود و موضع دولت جدید اسکاتلند دیگر مانند گذشته نرم و آرام نخواهد بود.

اگر اسکاتلندی ها به استقلال این کشور از انگلیس رای دهند دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس احتمالا در آستانه انتخابات سراسری 2015 میلادی با درخواست استعفا از سمتش روبرو خواهد شد.

البته کامرون پیش از این اعلام نموده است که هیچ تصمیمی برای استعفا ندارد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 521

به "تهدید رهبر ملی گرای اسکاتلند برای انتقام از شرکت های هوادار اتحاد با انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید رهبر ملی گرای اسکاتلند برای انتقام از شرکت های هوادار اتحاد با انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید