ثابت ماندن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر

به گزارش مرجع مقالات، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر از ثابت ماندن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان خبر داد.

ثابت ماندن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر

به گزارش گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر (وبدا)، سعید کشمیری اظهار کرد: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر تغییری نکرده و ثابت مانده است.

وی توضیح داد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز جمعه 15 فروردین 105 نفر شامل 59 مرد و 46 زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه آمار فوتی های کرونا در استان بوشهر تا به امروز به هفت نفر رسیده است، اضافه کرد: متأسفانه بیمار خانم 59 ساله که قبلاً نمونه آزمایش کرونای وی مثبت اعلام شده بود روز گذشته فوت کرده است.

کشمیری با بیان اینکه تا امروز 54 نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بوشهر بستری هستند، عنوان نمود: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بوشهر (105 نفر) تا به امروز 87 نفر با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند و 11 نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

مهم ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن است

وی متذکر شد: کادر بهداشت و درمان استان بوشهر با شدت و قدرت تمام در حال فعالیت هستند و با همین روحیه تا ریشه کن کردن بیماری در صحنه حضور خواهند داشت.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه مهم ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، تبیین کرد: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دورهمی و مهمانی نروند، توصیه های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.

کشمیری تأکید کرد: مردم در صورت مسافرت طی دو هفته اخیر و برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به سایت safar99.bpums.ac.ir مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند.

وی اضافه کرد: اگر از 4030 با شما تماس گرفته شد این یک تماس رایگان و از طرف همکاران بهداشتی دانشگاه و برای اطمینان از سلامتی شما و بررسی علائم کرونا ویروس است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه حتماً جوابگوی تماس شماره 4030 باشید و به سؤالات با دقت و کامل پاسخ دهید تا مجبور به پیگیری مجدد نشوند، توضیح داد: با توجه به اهمیت موضوع بیماریابی و شناسایی افراد در معرض خطر با سر شماره 4030 با مردم تماس گرفته می شود و در صورت اعلام وجود نشانه های ابتلا به بیماری، اقدامات مراقبتی و پیگیری های بعدی از سوی تیم های سلامت، انجام می گیرد.

انتهای پیام/4078/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 889

به "ثابت ماندن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثابت ماندن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید