جدیدترین دستاوردهای تحقیقاتی نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

به گزارش مرجع مقالات، دستاوردهای تحقیقاتی جدید نزاجا با حضور فرمانده این نیرو و جانشین فرمانده کل ارتش رونمایی و تحویل دهی شد.

جدیدترین دستاوردهای تحقیقاتی نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

به گزارش ایسنا، این 6 دستاورد جدید فناور محور و مرز شکنانه در حوزه های مختلف رزم زمینی از جمله خودرویی، رباتی، سامانه های بدون سرنشین، جنگال و هم افزایی راکتی و موشکی رونمایی و تحویل دهی شده است.

از میان این 6 دستاورد دو محصول جدید در حوزه خودرویی و رباتیک است که برای نخستین بار رونمایی می گردد و چهار محصول دیگر تحویل سازمان ها و نیروهای بهره بردار خواهند شد.

از میان این دستاوردها پروژه حیدر یک نزاجا که ربات هوشمند شبکه محور است، برای مقابله با ستون های زرهی و خودرویی و استحکامات دشمن و یاری به پایش و مراقبت از امکان و مناطق مرزی به صورت کاملا هوشمند با قابلیت تعقیب و گریز و انهدام اهداف دشمن است.

همچنین پروژه خودرویی روین تن نزاجا که سبک ترین خودروی تاکتیکی جهان است و در برابر گلوله های کالیبر 50 هسته فولادی مقاوم هست نیز در این مراسم رونمایی شد که قابلیت حفظ جان خدمه و سرنشیان خودرو در برابر حملات دشمن را داراست و با فناوری کاملا بومی و رعایت استانداردهای بین المللی فراوری شده است.

از دیگر دستاوردهای موجود در این مراسم سامانه لبیک یک نزاجا است که سامانه ای برای راهنمایی و کنترل نقطه زن موشک است و مبتنی بر فناوری درون زا است.

دیگر دستاورد تحقیقاتی نزاجا پهپاد دست پرتاب است که با برد عملیاتی مناسب مجهز به سامانه اتوماتیک و ایستگاه زمینی قابل حمل است و نیز قابلیت تصویر برداری روزانه و شبانه را در خود دارد و می تواند اهداف دشمن را به صورت تصویری کشف و رصد کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 387

به "جدیدترین دستاوردهای تحقیقاتی نیروی زمینی ارتش رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین دستاوردهای تحقیقاتی نیروی زمینی ارتش رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید