حرف راست را باید از دهان ترامپ شنید!

به گزارش مرجع مقالات، آقای ترامپ اخیرا اظهار داشته که ایالات متحده سالهاست از درگیری های قبیله ای در منطقه حمایت می نماید و برای آنها بیش از دو هزار و پانصد ملیارد دلار هزینه نموده، و دیگر بس است.

حرف راست را باید از دهان ترامپ شنید!

شاید این صحبت های آقای ترامپ به مزاق بعضی خوش نیاید اما باید قبول کنیم که یک واقعیت است.

سیاستمداران ایالات متحده دهه ها است سیاست ماکیاولی اشغال نظامی برای استعمار مالی را در پیش گرفته اند.

آنها برای اینکه فضای مالی آمریکا را باز نمایند اقدام به حمله به کشورهای دیگر می نمایند به این ترتیب هم کارخانه های اسلحه سازی آنها مشغول می شوند و هم اینکه پس از اشغال کشورها رهبرانی راس کار قرار می گیرند که عروسک های خیمه شب بازی آمریکا هستند و زمینه فعالیت مالی شرکت های آمریکایی در این کشورها باز می شود.

همچنین ارزاق کشورهای اشغال شده به قیمت های بسیار پایین توسط اشغالگر تصرف می شود.

© AP PHOTO / ALEX BRANDON

ترامپ: قادریم تا اقتصاد ترکیه را از صفحه روزگار محو کنیم

در برهه هایی این سیاست بخوبی جواب می داد اما امروزه با محاسبه خرج و برج و یا هزینه و فایده این سیاست معین می گر

که آمریکا هزینه های زیادی را انجام می دهد و سودی را که به دست میاورد در مقابل آن هزینه ها ناچیز است.

یک جمله دیگر نیز توسط آقای ترامپ مطرح شد که به نظر بسیار صحیح به حساب می آید.

آمریکا پس از جنگ های افغانستان و عراق و ضربه های سنگینی را که بدنه نظامی آمریکا با آن روبرو شد تصمیم گرفت سیاست اجاره مزدور را در پیش بگیرد و به این ترتیب امروزه در بسیاری از جاهای دنیا به جای اینکه سربازان آمریکایی در خط مقدم باشند مزدوران در خط مقدم هستند.

به قول آقای ترامپ آمریکا حقوق می دهند و مزدوران برای آنها می جنگند، نقطه سر خط.

و به همین دلیل هم آمریکایی ها باور دارند که هیچ تعهدی نسبت به مزدوران خود ندارند چون حقوق آنها را پرداخت نموده اند و تا زمانی که احتیاج باشد از خدمات آنها استفاده می نمایند و وقتی کار تمام شد دیگر برای آمریکا بلا استفاده می باشند.

شاید بعضی هنوز فراموش ننموده اند، همین ماجرا در افغانستان پیش آمد و بسیاری از آنهایی که زمان اشغال افغانستان برای آمریکایی ها کار می کردند امیدوار بودند بعدها بتوانند به بهانه هایی به آمریکا مهاجرت نمایند و اظهار می داشتند که پس از منفک شدن از نیروهای آمریکایی طالبان آنها را خواهد کشت اما آمریکایی ها توجهی به این ماجرا نکردند و آنها را به امان خود ول کردند ومدعی بودند که حق و حقوق آنها را پرداخت نموده اند و هیچ تعهدی برای تامین آتیه آنها ندارند.

امروزه همین اتفاق در خصوص نیروهای دمکراتیک سوریه معروف به قسد پیش آمده.

آقای ترامپ با صراحت اظهار داشته که آنها حقوق بگیر آمریکا بودند و در مقابل جنگیدنشان حقوق می گرفتند حالا دیگر آمریکا احتیاجی به خدمت آنها ندارد و دلیلی ندارد که آمریکا بخواهد خود را درگیر اختلافات قبیله ای (البته منظور قومی میان کرد ها و ترک ها) نماید.

شاید سخنان آقای ترامپ مقداری سنگین به نظر آید ولی حسن آن این است که رک و پوست کنده واقعیت را مطرح می نماید در حالی که دیگر روسای جمهوری آمریکا همین سیاست ها را اعمال می کردند اما با سیاست و در لفافه سخن می گفتند.

بله کار آمریکا با مزدورانش تمام شده و دیگر کاری به کار آنها ندارد، حتی اگر قرار باشد همه قتل عام شوند.

آمریکایی ها باور دارند بسیاری افراد دیگر در دنیا هستند که حاضر می باشند برای یک مشت دلار (به قول خودشان) مزدور آنها شوند و برایشان بجنگند و دلیل ندارد که بخواهند هزینه سیاسی و یا نظامی برای مزدورانی که کشور خود را می فروشند پرداخت نمایند.

داستانی است بسیار معروف احتمالا بعضی خوانندگان مقاله آن را شنیده باشند.

می گویند زمانی که ناپلئون بناپارت به سمت مصر لشکر کشی کرد لشکرش پشت دروازه های قاهره گیر نموده بود و هر چه کوشش می کرد نمی توانست قاهره را فتح کند.

به دلیل دوری از فرانسه و کمبود امکانات لژستیک نیروهای وی در حال فروپاشی و بالطبع شکست بودند که به یکباره یک مصری آمد و به او گفت اگر ده هزار سکه طلا به من بدهی راهی را نشانت می دهم که می توانی از آن طریق به قاهره نفوذ کنی.

ناپلئون پذیرفت و آن فرد راه را نشان داد و قاهره فتح شد و ناپلئون معادل ملیون ها سکه طلا غنائم از آنجا به دست آورد.

آن فرد را خواست و ده هزار سکه طلا را به او داد.

وقتی که فرد خواست از محضر ناپلئون مرخص شود سربازان جلویش را گرفتند و گفتند ناپلئون دستور داده وی را اعدام نمایند.

وی برگشت به ناپلئون نگاه کرد و گفت من که به تو یاری کردم تا قاهره را فتح کنی وبه تو خدمت کردم این است اجرت من.

ناپلئون گفت من اجرت توافق شده را پرداخت کردم اما کسی که به مردم و مملکت خود خیانت کند به من وفادار نخواهد بود و حالا باید هزینه خیانت ات را بپردازی.

در واقع این است ماجرای مزدورانی که برای آمریکا کار می نمایند.

قطعا دشمن همواره متوجه است آنکه به مردم و مملکت خود خیانت کند به آمریکا وفادار نخواهد بود و نباید آنها تصور نمایند که آمریکایی ها پس از اینکه به اهدافشان رسیدند به فکر آنها خواهند بود.

راستی این روزها ما در ایران هم با بعضی از همین افراد روبرو هستیم که مردم و وطن خود را به دشمن و بیگانه فروخته اند.

رازهای مملکت خود را به بیگانه می فروشند و در کشورهای دیگر اجلاس های کذایی با پول دشمنان راه می اندازند و حتی دشمنان را ترغیب به تحریم مردم ایران و یا حمله به ایران و یا کشتن مردم ایران می نمایند.

بد نیست ببینند عاقبت مزدوران دشمنان چیست.

منبع: زندگی امروز
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 413

به "حرف راست را باید از دهان ترامپ شنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرف راست را باید از دهان ترامپ شنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید