حزب الله لبنان فاجعه انفجار در بیمارستان ابن الخطیب بغدادرا تسلیت گفت

به گزارش مرجع مقالات، تهران-ایرنا- حزب الله لبنان در بیانیه ای فاجعه بیمارستان ابن الخطیب بغداد که 82 کشته برجای گذاشت را به ملت عراق تسلیت گفت.

حزب الله لبنان فاجعه انفجار در بیمارستان ابن الخطیب بغدادرا تسلیت گفت

به نقل از العهد، حزب الله در بیانیه ای گفت که مقاومت لبنان عمیقا فاجعه بیمارستان کرونایی ها در بغداد را که در اثر وقوع آتش سوزی اتفاق افتاده است، به مردم عراق تسلیت می گوید.

در این بیانیه آمده است: با مردم عراق برای مصیبت دردناکی که بر اثر آتش سوزی در بیمارستان ابن الخطیب بغداد ویژه درمان بیماران کرونایی رخ داد، ابراز همدردی می کنیم و رحمت بی کران الهی را برای قربانیان حادثه مسئلت داریم و ان شاالله خداوند متعال مجروحان را شفای عاجل عنایت بفرماید.

حزب الله لبنان در ادامه بیانیه خود بر ایستادگی در کنار براداران عراقی تأکید کرد و گفت که معتقد است ملت عراق و دولت این کشور قادر به عبور به از این مصیبت می باشد کما اینکه طی سال های اخیر توانست بر مصائب و مسائل فائق آید.

حزب الله اضافه کرد: همه را به صبر و همکاری و کار برای التیام و درمان زخم ها و کاهش رنج های ناشی از این مصیبت دعوت می کنیم و امیدواریم این مناسبت فرصتی برای ایجاد وحدت و اتحاد و همدلی میان همه مردم عراق و موفقیت در حل مسائل مالی و اجتماعی که عراق عزیز در آن واقع شده است، باشد.

وزارت کشور عراق دیروز در بیانیه ای تعداد کشته های حادثه آتش سوزی بیمارستان محل بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بغداد را 82 نفر و تعداد زخمی ها را 110 نفر گفت.

منابع بیمارستانی بغداد می گویند که با توجه به وخامت اوضاع جسمانی بعضی از زخمی ها حادثه آتش سوزی بیمارستان بغداد، احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد.

در پی حادثه آتش سوزی شنبه شب بیمارستان ابن الخطیب بغداد ویژه درمان بیماران کووید-19، دولت عراق به مدت سه روز عزای عمومی گفت.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق پس از نشست فوق العاده با تعدادی از وزرا و مسئولین و فرماندهان امنیتی این کشور، با صدور بیانیه ای گفت که برای گرامیداشت شهدای حادثه آتش سوزی بیمارستان به مدت سه روز عزای عمومی اعلام می گردد.

نخست وزیر عراق دستور داد که فوراً در خصوص علل حادثه از افراد ذیربط در وزارتخانه تحقیق گردد و رییس بیمارستان، مدیر حراست و مسوولان نگهداری تجهیزات در بیمارستان فوراً حاضر و از آنان تحقیق گردد و همه کسانی که از نظر قانونی مقصر بودند، جوابگو باشند.

بعضی افراد حاضر در محل بیمارستان گفتند که انفجار کپسول اکسیژن و سپس آتش سوزی و گسترش آن باعث خسارت سنگین و تلفات بالا در بیمارستان ابن الخطیب بغداد شده است.

بیمارستان حادثه دیده در منطقه الرصافة بغداد واقع شده است که در روزهای اخیر تعداد زیادی از شهروندان در مراکز درمانی این منطقه واکسینه شدند.

این منطقه از ابتدای ورود واکسن به عراق همیشه شاهد حجم بالای واکسیناسیون به نسبت سایر مناطق و شهرهای عراق بوده است.

بعضی اخبار حاکیست که تعدادی از کادر درمانی بیمارستان نیز زخمی شده و یا سوخته اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1611

به "حزب الله لبنان فاجعه انفجار در بیمارستان ابن الخطیب بغدادرا تسلیت گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب الله لبنان فاجعه انفجار در بیمارستان ابن الخطیب بغدادرا تسلیت گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید