خاکی صدیق: ظرفیت پذیرش دانشجو برای سال 1400 ساماندهی می گردد

به گزارش مرجع مقالات، معاون آموزشی وزارت علوم از ساماندهی ظرفیت پذیرش دانشجو و مدل جدید پذیرش دانشجو برای همه مقاطع تحصیلی در سال 1400 اطلاع داد.

خاکی صدیق: ظرفیت پذیرش دانشجو برای سال 1400 ساماندهی می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم گفت: آموزش تمام زمینه های تخصصی مورد احتیاج کشور در دانشگاه ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه تنظیم ظرفیت پذیرش دانشگاه ها از اولویت وزارت علوم در سال 1400 است، افزود: برای ترم آینده و مهر 1400 بحث ظرفیت ها و یک مقداری تنظیم ظرفیت پذیرش دانشگاه ها مطرح است.

معاون آموزشی وزیرعلوم با اشاره به ساماندهی ظرفیت پذیرش دانشجو در همه مقاطع تحصیلی و مدل جدید پذیرش دانشجو برای همه مقاطع تحصیلی اظهار کرد: این تنظیم پذیرش در همه مقاطع تحصیلی اجرا خواهد شد تا مقداری پذیرش ها قاعده مند گردد.

وی به مدل پیشنهادی مشخص ظرفیت پذیرش دانشجو اشاره نمود و گفت: در مدل کنونی تخصیص ظرفیت پذیرش دانشجو در هر رشته دارای مجوز، مستقل از تعداد و رتبه اعضای هیئت علمی متخصص مرتبط با رشته مذکور است.

معاون آموزش وزارت علوم با اشاره به ویژگی های مدل پیشنهادی تخصیص ظرفیت دانشجو گفت: تخصیص ظرفیت بر اساس بودجه دولتی و شهریه پرداز در هر مقطع تحصیلی به کل دانشگاه و یا مؤسسه آموزش عالی و بر اساس تعداد و رتبه اعضای هیئت علمی، تخصیص ظرفیت کل مؤسسه با توجه به تعداد اعضا هیئت علمی صورت می پذیرد. در این فرایند، تخصیص ظرفیت تقاضا محور تقویت می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1468

به "خاکی صدیق: ظرفیت پذیرش دانشجو برای سال 1400 ساماندهی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاکی صدیق: ظرفیت پذیرش دانشجو برای سال 1400 ساماندهی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید