خبرنگاران سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به روایت رسانه های انگلیس

به گزارش مرجع مقالات، لندن- خبرنگاران- ابتلای دونالد ترامپ به بیماری کووید-19 و احتمال از کار افتادگی و مرگ وی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به سوژه داغ رسانه های انگلیس تبدیل شده است.

خبرنگاران سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به روایت رسانه های انگلیس

به گزارش روز شنبه خبرنگاران، شبکه خبری اسکای گزارش داد که رئیس جمهوری آمریکا و همسرش اینک باید دو هفته خود را قرنطینه نمایند تا مراحل درمانی آنها تکمیل گردد. به این ترتیب نامزد جمهوری خواستار دست کم 14 روز آینده از شرکت در مناظره های ریاست جمهوری بی نصیب می ماند.

کارشناسان پزشکی معتقدند که ترامپ با داشتن 74 سال سن و چاقی مفرط از ریسک بالایی برخوردار است و بخت او برای فرار از کرونا چندان امیدوار نماینده نیست.

بر اساس این گزارش، اگر ترامپ از کار افتاده گردد یا جان خود را از دست بدهد، کمیته ملی حزب جمهوری خواه باید نامزد دیگری را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند.

فرد جایگزین نیز مطابق همان رویه ای انتخاب خواهد شد که نامزد احزاب سیاسی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری برگزیده می شوند؛ به این ترتیب که 168 عضو کمیته ملی جمهوری خواستار -3 نفر از هر ایالت و سه نفر از مناطق کلمبیا، ساموآ آمریکا، گوام، جزایر ماریانای شمالی، پورتوریکو و جزایر ویرجین آمریکا- رأی گیری نموده و کاندیدای مورد نظر، با کسب اکثریت آرا انتخاب می گردد.

در واقع کمیته ملی جمهوری خواستار موظف است حتماً به وسیله برگزاری انتخابات، نامزد جدید این حزب را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند. این بدان معناست که مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا که در شرایط فعلی سکان دولت را موقتاً بر عهده گرفته، امکان پر کردن جای خالی ترامپ را در انتخابات نخواهد داشت.

اسکای نیوز در ادامه گزارش داد که اگر قرار باشد ترامپ از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری حذف گردد، انتخاب و معرفی جانشین او با توجه به فاصله باقی مانده تا 13 آبان چالش برانگیز خواهد بود. در واقع اگر مشکل چاپ انبوه برگه های رأی گیری و سرعت توزیع آن نادیده گرفته گردد، باید در نظر داشت که مهلت پذیرش اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در ایالت های مختلف آمریکا تا سرانجام انتخابات درون حزبی جمهوری خواستار پایان یافته است.

همچنین با توجه به اینکه انتخابات پیش رو به وسیله سیستم پست برگزار می گردد، احتمالاً میلیون ها آمریکایی در تعرفه هایی رأی خود را اعلام خواهند کرد که نامی از جانشین ترامپ دیده نمی گردد و این مسأله به بروز درگیری ها و اختلافات سیاسی منجر خواهد شد.

شبکه خبری بی بی سی نیز در گزارشی به اختلال در کارزارهای تبلیغاتی ترامپ در روزهای آینده اشاره نمود و گزارش داد که احتمالاً میتینگ تبلیغاتی 15 اکتبر در میامی فلوریدا برگزار نخواهد شد. شاید این جلسه به وسیله ویدیو کنفرانس برگزار گردد اما به گفته بی بی سی، این مسأله به میزان زیادی به سلامتی ترامپ بستگی خواهد داشت.

بی بی سی همچنین مطرح نمود که در زمان حاضر بحث تعویق تاریخ انتخابات که نیازمند دستور کنگره است چندان به صورت جدی مطرح نیست. چنانچه در بعضی ایالت ها انتخابات پستی شروع شده است.

این شبکه خبری همچنین به اظهارات ترامپ در مناظره تلویزیونی هفته گذشته با جو بایدن اشاره نمود که استفاده از ماسک و سیاست های پیشنهادی او برای مقابله با کرونا را به سخره گرفت. به گفته بی بی سی، ابتلای ترامپ از یک سو باعث افزایش نگرانی افکار عمومی نسبت به عدم درک صحیح رئیس جمهوری از بحران کرونا و از سوی دیگر به تقویت حس ترحم مردم با ترامپ و همسرش خواهد شد. از این منظر مخالفان ترامپ کمتر قادر خواهند بود تا از غیبت او در فضای سیاسی بهره وری لازم را کسب نمایند.

نشریه دیلی تلگراف نیز با اشاره به سن و وزن بالای ترامپ و انتشار نمودارهای پزشکی او را در ردیف افراد پرخطر مبتلایان به کرونا، ارزیابی کرد. بر اساس تحقیقات مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری آمریکا، احتمال بستری شدن افراد بین 65 تا 74 سال بر اثر کرونا پنج برابر بیشتر از افراد سنین 18 تا 29 سال است. همچنین احتمال مرگ آن ها بر اثر کرونا 90 درصد بیشتر از سایر گروه های سنی است. میشل هد محقق دانشگاه ساوت همپتون در همین ارتباط می گوید که رئیس جمهوری آمریکا با 74 سال سن و اضافه وزن در وضع آسیب پذیری قرار گرفته است.

این در حالی است که تحقیقات نشان می دهد؛ برخلاف ادعای ترامپ، او دچار عارضه قلبی است و پزشکان دو سال پیش هشدار دادند که هر زمان ممکن است او دچار حمله قلبی گردد.

دیلی تلگراف گزارش داد که حتی اگر ترامپ از این بیماری جان سالم به در برد، دچار امراض پساکرونا خواهد شد که بر اساس تحقیقات بیمارستان بریستول، سه چهارم بهبودیافتگان از آن رنج می برند.

به رغم این تفاسیر، باید در نظر داشت که کاهش محبوبیت ترامپ در ماه های اخیر و بخت بیشتر پیروزی رقیب دمکرات او در انتخابات ریاست جمهوری، این پرسش را بیش از پیش مطرح می نماید که ابتلای نامزد جمهوری خواستار به کرونا اتفاقی ناگهانی یا برنامه ای از پیش طراحی شده است؟

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1220

به "خبرنگاران سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به روایت رسانه های انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به روایت رسانه های انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید