خبرنگاران لازمه پیشگیری از اعتیاد، همگرایی اجتماعی است

به گزارش مرجع مقالات، تبریز- خبرنگاران- سرپرست اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه لازمه پیشگیری از بلای خانمانسوز اعتیاد، همگرایی اجتماعی است، گفت: توجه ویژه بهزیستی به رویکرد پیشگیری اولیه از اعتیاد به عنوان اولین اولویت جلوگیری از بروز مصرف مواد در آحاد سالم و در معرض خطر جامعه است.

خبرنگاران لازمه پیشگیری از اعتیاد، همگرایی اجتماعی است

به گزارش پنجشنبه خبرنگاران، فرگل صحاف در بازدید از مرکز ماده 16 تبریز، اظهار کرد: باید با تقویت روح مسوولیت پذیری نسبت به یکدیگر در جامعه، بتوانیم برای برطرف معضل اجتماعی برنامه ریزی کنیم.

وی نقش سمن ها را در راستای صیانت از خانواده ها، نوجوانان و جوانان در قبال مطلع سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهم خواند .

صحاف همچنین از بهره برداری از مرکز جامع بازتوانی اعتیاد در هفته بهزیستی اطلاع داد و گفت: باید با تقویت فعالیت های جایگزین که از استراتژی های مهم پیشگیری از اعتیاد در جامعه می باشد، اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی را توسعه داد.

وی همچنین از شروع صدور مجوز تاسیس مراکز مثبت زندگی در مناطق کم برخوردار استان اطلاع داد و اضافه کرد: کوشش بر این است تا به وسیله تاسیس این مراکز، دسترسی گروه هدف مناطق کم برخوردار استان به خدمات ارایه شده در راستای پیشگیری و درمان تسهیل گردد.

سرپرست اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی با قدردانی از تمام کوششهای دستگاه های اجرایی مرتبط در امر مبارزه با مواد مخدر استان از جمله استانداری، شورای هماهنگی ، نیروی انتظامی، دادگستری، بهداشت و دیگر عوامل و نهادهای فرهنگی و اجتماعی و رسانه های استان، اظهار کرد: تمامی دستگاه ها می توانند با همکاری و هم افزایی، با پدیده شوم اعتیاد مقابله نمایند.

وی اعلام نمود: در حوزه درمان و بازتوانی، 60 مرکز در سطح استان فعال و به 27 هزار و 500 نفر خدمات ارائه داده اند.

رئیس دبیر خانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با اشاره به دافتتاح دومین مرکز ماده 16 بانوان کشور در شهر تبریز گفت: هدف از راه اندازی این مرکز، پیشگیری زنان و بانوان از آسیب و توجه به توانمندسازی ایشان است.

رضا استاد رحیمی همچنین از همکاری بهزیستی، شورای شهر، شهرداری و برنامه بودجه استان جهت تکمیل و افتتاح این مرکز در آینده نزدیک اطلاع داد.

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی نیز در این بازدید گفت: با توجه به آسیبهای ناشی از اعتیاد ، خدمات روانشناسی و مشاوره به بانوان در مرکز ماده 16 ارائه خواهد شد و پس از طی این مراحل، توانمندسازی و مهارت آموزی بانوان جهت اشتغال آنان پس از ترخیص انجام خواهد شد.

رقیه صادق زاده اظهار امیدواری کرد تا با استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی ، خیران و دیگر سازمان ها، ضمن ارتقای مطلعی اجتماعی، در زمینه مبارزه با آسیب های اجتماعی و اعتیاد به نتیجه مطلوب رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1088

به "خبرنگاران لازمه پیشگیری از اعتیاد، همگرایی اجتماعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لازمه پیشگیری از اعتیاد، همگرایی اجتماعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید