خبرنگاران لودریان: کوتاهی در تشکیل دولت، لبنان را در معرض نابودی قرار می دهد

به گزارش مرجع مقالات، تهران - خبرنگاران - ساعاتی پس از انتشار خبر طرح مداخله جویانه پاریس برای انجام اصلاحات در لبنان ، وزیر خارجه فرانسه خواهان تشیل دولت جدید و انجام اصلاحات در این کشور شد و ادعا کرد در غیر این صورت خطر از بین رفتن لبنان وجود خواهد داشت .

خبرنگاران لودریان: کوتاهی در تشکیل دولت، لبنان را در معرض نابودی قرار می دهد

ژان ایو لودریان روز پنجشنبه در گفت و گو با رادیو آر.ت.ال فرانسه خواهان تشکیل سریع دولت جدید و انجام اصلاحات ساختاری جدید و فوری در لبنان شد.

او با بیان اینکه مقامات لبنانی مسئولیت دارند با تشکیل دولت جدید اصلاحات اساسی را تضمین نمایند ادعا کرد که در غیر این صورت، خطر از بین رفتن لبنان وجود خواهد داشت.

لودریان گفت: امروز خطر نابودی لبنان وجود دارد پس این اقدام ها باید انجام گردد.این کشور در آستانه فروپاشی و لبه پرتگاه واقع شده است . نیمی از جمعیت آن زیر خط فقر زندگی می نمایند. جوانان درمانده شده اند و بیکاری و تورم در این کشور وحشتناک و شگفت آور است .

وزیر خارجه فرانسه که کشورش اصلاحات اقتصادی را بهانه ای برای دخالت در امور داخلی لبنان قرار داده است ، تهدید کرد ما به دولتی که همه می دانند باید اصلاحات را انجام دهد چک سفید امضا ارایه نمی کنیم . این وظیفه خود لبنانی هاست که مسئولیت شان را بر عهده بگیرند اما آنها دچار اختلاف و انفعال شده اند و ما می گوییم که مجبور به انجام اصلاحات هستید.

روز چهارم اوت (14مرداد) ، آتش سوزی و سپس انفجار انبار حاوی 2750 تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت موجب کشته شدن دستکم 180 نفر و بیش از 6 هزار زخمی شد . در این انفجار بندر بیروت کاملا ویران شد و خسارت های جدی به شمار زیادی از منازل و ادارات این شهر وارد شد.

این حادثه علاوه بر تلفات جانی و خسارت های اقتصادی و اقتصادی، تبعات سیاسی نیز داشته و حسّان دیاب، نخست وزیر لبنان بعد از چند روز تظاهرات ساماندهی شده از سوی جریان غربگرای 14 مارس و استعفای چند وزیر کابینه، خود او نیز کناره گیری کرد و با درخواست میشل عون، فعلا اداره دولت پیشبرد امور را تا برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام برعهده خواهد داشت.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه یک روز بعد از انفجار بندر بیروت به سرعت و در اقدامی مداخله جویانه به لبنان سفر کرد تا احزاب لبنانی را ترغیب کند تا دولت جدیدی را تشکیل دهد.

منابع فرانسوی گزارش دادند که ماکرون در صدد است در تاریخ اول سپتامبر (11 شهریور ماه) مجدداً به بیروت سفر کند.

خبرگزاری رویترز امروز (پنجشنبه) در گزارشی اختصاصی به نقل از یک منبع لبنانی ادعا کرد که فرانسه طرحی را برای اصلاحات اقتصادی و نجات لبنان از بحران کنونی ارائه داده است.

بر اساس گزارش رویترز، اقدامات ضروری مندرج در این طرح شامل ممیزی بانک مرکزی، انتصاب دولت موقتی که توانایی اجرای اصلاحات اقتصادی فوری در لبنان را داشته باشد و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور در کمتر یک سال دیگر است.

مقامات پاریس تا به امروز در این باره اظهارنظری نکرده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1165

به "خبرنگاران لودریان: کوتاهی در تشکیل دولت، لبنان را در معرض نابودی قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لودریان: کوتاهی در تشکیل دولت، لبنان را در معرض نابودی قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید