خبرنگاران معاون وزیر راه و شهرسازی :آزاد راه تبریز - سهند دغدغه ملی بود

به گزارش مرجع مقالات، تبریز- خبرنگاران - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه پروژه آزاد راه تبریز - سهند از 2 سال پیش سرعت قابل توجهی به خود گرفت و امروز افتتاح شد، گفت: این پروژه نه تنها مطالبه استانی بلکه دغدغه ملی بود.

خبرنگاران معاون وزیر راه و شهرسازی :آزاد راه تبریز - سهند دغدغه ملی بود

حبیب اله طاهرخانی روز سه شنبه پس از افتتاح آزاد راه تبریز - سهند با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهارکرد: مراحل اجرای این پروژه از سالهای گذشته شروع شده بود ولی با مشکلاتی روبرو شد که بهره برداری از آن را با وقفه روبرو کرد.

وی گفت: این آزاد راه در 2 سال اخیر با حمایت ها و تاکیدات ویژه وزیر راه به عنوان اصلی ترین مطالبات مردم تبریز و سهند مورد توجه جدی گرفت .

طاهرخانی اظهار داشت: این پروژه از لحاط اثری که روی توسعه منطقه کلانشهری تبریز خواهد گذاشت پروژه ویژه ای است به طوری که سفر جاده ای بین شهر جدید سهند و تبریز را از 30 دقیقه به 15 دقیقه کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: کاهش آلودگی و صرفه جویی در مصرف سوخت از آثار آینده این آزاد راه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در شهر جدید سهند ظرفیت توسعه مسکونی قابل توجهی وجود دارد، اضافه نمود: در سهند یکسری کارکردهای بزرگ مقیاسی که در تبریز امکان بروز ندارد را می توان مستقر کرد تا رابطه از مرکز به پیرامون شکل یابد و دسترسی به برخی از خدمات نیازمند سهند نیز باشد و ارتباط دو جانبه بین تبریز و سهند شکل بگیرد تا سهند در توسعه تبریز نقش ایفا کند.

آزادراه تبریز - سهند امروز سه شنبه در آیینی با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مقام های ارشد آذربایجان شرقی افتتاح و به صورت رسمی بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگاران، این آزادراه 20 کیلومتر طول دارد که به صورت مشارکتی از سوی دولت و بخش خصوصی در 6 خط رفت و برگشت اجرا شده و 40 درصد اعتبار پروژه آورده سهم دولت است که با بهره برداری از آن زمان سفر به شهر 100 هزار نفری سهند حدود 10 دقیقه کاهش می یابد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1380

به "خبرنگاران معاون وزیر راه و شهرسازی :آزاد راه تبریز - سهند دغدغه ملی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر راه و شهرسازی :آزاد راه تبریز - سهند دغدغه ملی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید