خبرنگاران پرداخت وام به کشاورزان سیل زده گلستان متوقف شد

به گزارش مرجع مقالات، گرگان - خبرنگاران - معاون برنامه ریزی و امور مالی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: پرداخت وام قرض الحسنه به بهره برداران خسارت دیده از سیل ابتدای سال استان با هدف پیشگیری از شیوع کرونا به دلیل مراجعه کشاورزان به بانک ها و ادارات، متوقف شد.

خبرنگاران پرداخت وام به کشاورزان سیل زده گلستان متوقف شد

آمنه جمشیدی رودباری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای پرداخت به کشاورزان سیل زده به گونه ای است که قابلیت پرداخت در سال 99 را دارد که پس از مهار کامل این بیماری، پرداخت این تسهیلات ادامه خواهد یافت.

به گفته وی 2 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط دولت برای بهره برداران کشاورزی خسارت دیده از سیل گلستان در نظر گرفته شده که تا به امروز 2 هزار میلیارد ریال آن به 10 هزار بهره بردار واجد شرایط پرداخت شد.

جمشیدی اضافه نمود: باز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای کشاورزان خسارت دیده از سیل، 5 ساله و با یک سال تنفس است.

به گفته وی در بخش پرداخت یاری بلاعوض دولت، افزون بر 29 هزار فرم خسارت اراضی زراعی، باغی، دام و طیور و زنبورعسل و سایر بخش های کشاورزی در استان ثبت و تایید شد.

طبق مصوبه 31 فروردین ماه 98 هیات وزیران، پرداخت غرامت به بهره برداران کشاورزی متناسب با درصد خسارت و پس از تایید کارگروه استانی و همکاری بانک های عامل صورت می گیرد.

معاون برنامه ریزی و امور مالی سازمان جهادکشاورزی گلستان، پیگیری مرمت زیرساخت های کشاورزی خسارت دیده از سیل استان را از دیگر اقدامات جهادکشاورزی برشمرد و گفت: مرمت این زیرساخت ها با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی در حال اجرا است که برای این طرح 2 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی در قالب اسناد خزانه اختصاص یافت.

وی بیان نمود: این اعتبار برای مرمت کانال های زهکش، جاده های بین مزارع، ایل راه های عشایری، قنات، چاه و ایستگاه های پمپاژ کشاورزی هزینه می گردد.

بارش شدید باران، طوفان و جاری شدن سیلاب در روزهای پایانی سال قبل و ابتدای سال جاری موجب آبگرفتگی بخشی وسیعی از گلستان شد و خسارت های زیادی به بخش های گوناگون وارد کرد.

خسارت وارده به بخش کشاورزی شامل زراعی، باغی، دام و طیور، آبزیان و تاسیسات زیربنایی، 19 هزار و 200 میلیارد ریال از سوی کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان برآورد شد.

در جریان سیل سال جاری گلستان 11 نفر نیز در شهرهای مختلف استان جان باختند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 845

به "خبرنگاران پرداخت وام به کشاورزان سیل زده گلستان متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پرداخت وام به کشاورزان سیل زده گلستان متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید