خبرنگاران 30 رشته صنایع دستی در بازارچه بوشهر فعالیت می نمایند

به گزارش مرجع مقالات، بوشهر- خبرنگاران- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت: 30 رشته صنایع دستی در بازارچه عمارت مبارکی این استان به صورت متمرکز فعالیت می نمایند.

خبرنگاران 30 رشته صنایع دستی در بازارچه بوشهر فعالیت می نمایند

لیلا رحیمی روز یکشنبه پس از بازدید از فرآیند آماده سازی این بازارچه، به رسانه ها خاطرنشان کرد: 11 رشته از این صنایع دستی خاص این استان است و در کنار فروشگاه های صنایع دستی، در بازارچه تجهیزات عکاسی با لباس محلی و کافی شاپ عمارت نیز راه اندازی می گردد تا در کنار خرید، جهانگردان خاطرات سفر خود به بوشهر را ثبت نمایند.

وی اضافه نمود: بازارچه صنایع دستیعمارت مبارکی یکی از بناهای ارزشمند بافت تاریخی بوشهر در محله بهبهانی است که براساس کاربری تعریف در حوزه صنایع دستی به بخش خصوصی واگذار شده است و اکنون با خاتمه یافتن نورپردازی، در مرحله چیدمان و جانمایی تجهیزات واقع شده است.

وی بیان نمود: یکی از نکات مثبت و قابل توجه در این بازارچه فراوری و عرضه همزمان است و جهانگرد می تواند با بازدید از کارگاه صنایع دستی مختلف و آشنایی با چگونگی مراحل فراوری آن، اقدام به خرید کند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی استان بوشهر اضافه نمود: هدف اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی از واگذاری عمارت مبارکی با این کاربری، توسعه و ترویج صنایع دستی استان بود و در کنار آن به دنبال تحقق اهداف دولت مبنی بر فعال شدن بخش خصوصی در هر دو حوزه صنایع دستی و جهانگردی هستیم.

وی یادآوری کرد: در زمان حاضر چهار هزار و 500 صنعتگر در رشته های مختلف صنایع دستی در استان بوشهر فعالیت می نمایند.

مبارکی یکی از عمارت های بافت تاریخی شهر بوشهر است که در محله بهبهانی واقع شده است و در تاریخ 27 دی ماه 1379 به شماره ثبت 2947 به ثبت آثار ملی ایران در آمده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1301

به "خبرنگاران 30 رشته صنایع دستی در بازارچه بوشهر فعالیت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 30 رشته صنایع دستی در بازارچه بوشهر فعالیت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید