درآمد نفتی اوپک به کمترین حد در 18 سال اخیر سقوط می نماید

به گزارش مرجع مقالات، خبرنگاران : پیش بینی شده است درآمدهای حاصل از صادرات نفت اعضای اوپک سال جاری در مقایسه با سایر 2019 کاهش شدیدی پیدا نموده و به پایین ترین سطح از سال 2002 تا به امروز سقوط می نماید.

درآمد نفتی اوپک به کمترین حد در 18 سال اخیر سقوط می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، پیش بینی می گردد مجموع درآمد صادرات نفت اعضای اوپک در سال 2020 به 323 میلیارد دلار بالغ گردد. اگر پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا به حقیقت بپیوندد، درآمد نفتی اوپک به پایین ترین سطح در 18 سال اخیر سقوط می نماید. این گروه سال میلادی گذشته 595 میلیارد دلار درآمد از صادرات نفت داشت اما شیوع پاندمی و سقوط قیمت نفت سال جاری به درآمدهای نفتی اوپک ضربه زده و این گروه به منظور تقویت قیمتها و یاری به متوازن شدن بازار، حجم بالایی از فراوریش را محدود نموده است.

میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت سال گذشته 64 دلار بود و سال جاری 41 دلار است که بیش از 20 دلار در هر بشکه پایینتر از قیمتی است که اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی نموده بود. فراوری نفت اوپک هم به دلیل کاهش فراوری داوطلبانه پایینتر بوده است. طبق ارزیابی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، فراوری نفت اوپک در سال 2020 به 30.7 میلیون بشکه در روز بالغ می گردد که 3.9 میلیون بشکه در روز در مقایسه با میانگین فراوری 34.5 میلیون بشکه در سال 2019 کمتر خواهد بود.

در بخشی از گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا آمده است: ادامه کاهش درآمد در سال 2020 به بودجه های اقتصادی کشورهای عضو اوپک که به درآمد حاصل از فروش نفت برای واردات کالا، تامین اقتصادی برنامه های اجتماعی و حمایت از خدمات عمومی اتکای زیادی دارند، ضربه خواهد زد.

پاندمی کووید 19 اقتصادهای همه فراوریکنندگان عظیم نفت را به شدت کند نموده و ریزش قیمت نفت که بخشی از آن ناشی از جنگ قیمت کوتاه مدت میان عربستان سعودی و روسیه در آوریل بود، درآمدهای نفتی اقتصادهای وابسته به نفت در خاورمیانه و آفریقا را به شدت کاهش داده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، صندوق بین المللی پول در ژوییه پیش بینی کرد صادرکنندگان نفت در خاورمیانه و شمال آفریقا با کاهش درآمدهای نفتی خود به میزان 270 میلیارد دلار در سال 2020 در مقایسه با سال پیش از آن روبرو خواهند شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1285

به "درآمد نفتی اوپک به کمترین حد در 18 سال اخیر سقوط می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد نفتی اوپک به کمترین حد در 18 سال اخیر سقوط می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید