در های استادیوم روی طرفداران باز می گردد؟ ، همه در انتظار تدبیر سازمان لیگ

به گزارش مرجع مقالات، سهیل مهدی در تازه ترین اظهارات خود درباره برگزاری ملاقات های فوتبال با حضور تماشاگر اعلام نمود بازی تیم ملی در تاریخ 5 فروردین با حضور تماشاگران برگزار می گردد.

در های استادیوم روی طرفداران باز می گردد؟ ، همه در انتظار تدبیر سازمان لیگ

گروه ورزشی خبرنگاران، ماههاست که پس از آشنایی بیشتر و دقیق تر از ویروس کرونا مسابقات ورزشی بار دیگر از سرگرفته شده و ورزشکاران چه در رویدادهای انفرادی و چه رویدادهای گروهی مشغول برگزاری مسابقات خود بدون حضور تماشاگران هستند. گرچه در ماه های اخیر در بعضی نقاط جهان به واسطه کاهش آمار تلفات ویروس کرونا مسابقاتی هم با حضور تماشاگران با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید ولی باز هم با اوجگیری این ویروس و فرایند صعودی تلفات کووید 19 و البته ویروس جهش یافته آن تحت عنوان کووید 20، مسابقات در اروپا بدون حضور تماشاگران برگزار گردید.

اما آنچه باعث می گردد در بسیاری از کشورها مسابقات بدون حضور تماشاگران برگزار گردد دستورالعمل های کلی و بین المللی است که برای فدراسیون های عضو در نظر گرفته شده و همه را وادار به اجرای آن می نمایند. اینکه طرفداران ورزش در استادیوم دور از هم بنشینند و در ورودی ها و خروجی ها فاصله مناسب و بهداشتی را رعایت نمایند هم از دیگر مواردی است که باعث می گردد این روزها ورزش بدون حضور تماشاگر که یکی از ارکان اصلی برگزاری رقابتهای ورزشی است برگزار گردد.

این دستورالعمل ها در حالی صادر شده که خیلی از مردم در راستا رفت و آمد به محل کار خود با استفاده از اتوبوس، مترو، تاکسی و دیگر وسایل نقلیه، نفس به نفس هم می ایستند یا می نشینند و در سطح شهر تردد می نمایند! با بازگشایی مشاغل مختلف از جمله رستوران ها، تفرجگاه ها، ادارات و غیره تقریبا همه چیز به شرایط قبلی اش بازگشته با این تفاوت که کارکنان بانک با ماسک و پشت لایه ای از نایلون ضخیم نشسته و به مراجعان بانک خدمات می دهند. خیلی از فروشگاه ها با درخواست از مراجعان خود از تجمع درون فروشگاه ممانعت می نمایند و در نهایت همه امور روزانه به شکل معمول در حال اجرا است و کسب و کارها با رعایت پروتکل های بهداشتی کم و بیش مانند قبل انجام می شوند الا ورزش!

با توجه به محبوبیت و پرطرفدارتر بودن رشته فوتبال، در همین ارتباط به این ورزش می پردازیم که این هفته ها مسابقاتش با حساسیت بالاتری نسبت به دیگر رشته های ورزشی در حال برگزاری است ولی باز هم بدون تماشاگر! مسابقاتی که اغلب در استادیوم هایی که بیرون از شهر یا دور از محل سکونت مردم واقع شده است بدون تماشاگر برگزار می گردد ولی استادیوم هایی مانند استادیوم وطنی قائمشهر، بهنام محمدی مسجد سلیمان، تختی آبادان یا مانند اینها همیشه پذیرای طرفداران فوتبال روی پشت بام ساختمان های مجاور به استادیوم است. تماشاگرانی که اغلب شانه به شانه هم ایستاده و قطعا بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی تیم های محبوب شان را تشویق یا حداقل بازی شان را از فاصله ای نه چندان نزدیک مشاهده می نمایند.

سئوالی که اینجا از مجریان برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال می توان پرسید این است که آیا مسائل ورود و خروج مردم مانع از برگزاری دیدارهای فوتبال با حضور تماشاگران مشتاق شده است که حاضر نیستند به این درخواست عمومی طرفداران و علاقمندان به فوتبال پاسخ منفی بدهند؟

این موضوع خیلی سخت است که با علامت گذاری جایگاه های یکی درمیان یا دو تا درمیان بلیت فروشی را به شیوه ای انجام بدهند که طرفداران تیم ها با فاصله گذاری عرضی و طولی در ردیف های یکی در میان به استادیوم بفرایند و بازی ها را از نزدیک ببینند؟ این مردم همان هایی نیستند که هر روز در مترو و اتوبوس های سطح شهر، نفس به نفس هم راهی محل کارشان می شوند؟ حال اگر این افراد هفته ای یک بار یا دو هفته ای یکبار در استادیوم شهرشان به استادیوم بفرایند به کرونا مبتلا می شوند؟

تصاویر پخش شده از تلویزیون در دیدارهایی که در استادیوم های مشرف به ساختمان های مسکونی است بارها در این هفته ها نشان داده که همسایه های استادیوم بدون استفاده از ماسک، کنار هم ایستاده و بازی ها را تماشا می نمایند در حالی که اگر قرار بر حضور در استادیوم باشد قطعا باید الزاما ماسک بزنند و در ورودی ها دستهای خود را با الکل استریل نمایند. مصرف تنقلات درون استادیوم را ممنوع نمایند و با استفاده از نیروهای یگان ویژه ترتیبی داده گردد که مردم با آرامش و فاصله تعیین به استادیوم وارد و سپس خارج شوند.با کاهش تلفات و هوشمندی بیش از پیش مردم درباره کووید 19 حالا وقت آن رسیده که مدیران فوتبالی و مسئولان فدراسیون به احترام این طرفداران هم که شده به خودشان سختی بدهند و با استفاده از راهکارهای لازم شرایط حضور مردم در استادیوم ها را فراهم نمایند که قطعا با در نظر دریافت محدودیت نفری برای تعداد حضور در استادیوم ها و رعایت پروتکل های بهداشتی چنین وضعیتی قابل اجرا و برگزاری مسابقات با حضور تماشاگران غیرممکن نیست. فقط همت مسئولان را می طلبد و صرف فعل خواستن.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1444

به "در های استادیوم روی طرفداران باز می گردد؟ ، همه در انتظار تدبیر سازمان لیگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در های استادیوم روی طرفداران باز می گردد؟ ، همه در انتظار تدبیر سازمان لیگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید