دموکرات ها 2 بند از مفاد استیضاح ترامپ را منتشر می نمایند

به گزارش مرجع مقالات، دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند امروز سه شنبه 2 بند از مفاد طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده را منتشر نمایند.

دموکرات ها 2 بند از مفاد استیضاح ترامپ را منتشر می نمایند

از وبلاگ پتول دیدن فرمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک دستیار ارشد دموکرات در اظهاراتی تاکید نمود: دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا احتمالا امروز 2 بند از مفاد طرح استیضاح ترامپ را رونمایی و منتشر خواهند کرد. این مساله زمینه لازم برای رای گیری درباره استیضاح وی طی هفته جاری را فراهم خواهد نمود.

این دستیار ارشد مجلس نمایندگان که نامش فاش نشده است، حاضر به ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص نشد. پیش بینی می گردد دموکراتها در پیش نویس طرح استیضاح، ترامپ را به سوء استفاده از قدرت و جلوگیری و کارشکنی در فرایند تحقیقات کنگره متهم خواهند کرد.

رهبران دموکرات کمیته های قضایی و اطلاعات مجلس نمایندگان، عصر دوشنبه پس از برگزاری نشست استماع استیضاح، با نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ملاقات کردند.

دفتر نانسی پلوسی بعدا خاطرنشان کرد که مقام های کمیته مجلس نمایندگان آمریکا صبح سه شنبه کنفرانس خبری را برگزار خواهند کرد تا اقدامات بعدی در مورد تحقیقات استیضاح را اعلام نمایند.

دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار گزارش 300 صفحه ای دونالد ترامپ را متهم کردند که با دخالت خارجی قصد پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری را داشته، به امنیت ملی ضربه زده و کوشش و کارزار بی سابقه ای را برای جلوگیری از اقدامات قانونی کنگره انجام داده است.

این اتهامات دموکراتها می تواند پایه و اساس هرگونه طرح استیضاح رسمی ترامپ باشد. کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا همچنین ترامپ را به سوء استفاده از قدرت متهم نموده و اضافه نمود: ترامپ از یاری ارتش آمریکا استفاده نموده است تا رئیس جمهور اوکراین را برای انجام تحقیقاتی که در نهایت از نظر سیاسی به نفع وی تمام می گردد، تحت فشار قرار دهد.

دموکراتها همچنین ترامپ را متهم نموده اند که در جهت تحقیقات مجلس نمایندگان کارشکنی نموده و حاضر به ارائه اسناد و مدارک لازم نشده و جلوی مشاوران و دستیاران ارشد کاخ سفید را برای حضور در نشست های استماع و شهادت گرفته است.

دولت ترامپ حاضر به همکاری با اعضای مجلس نمایندگان در مورد پفراینده جنجالی اوکراین نشده و به مقام های سابق و فعلی دولت دستور داده است تا با درخواست احضاریه مجلس نمایندگان مخالفت نمایند.

یک افشاگر اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم نموده است که یاری نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده و آن را مشروط به تحقیقات ضد فساد رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش نموده است.

ترامپ و متحدان جمهوریخواه وی اتهامات مطرح شده را رد نموده اند. اگر مجلس نمایندگان آمریکا در نهایت رای به استیضاح ترامپ بدهد، مجلس سنا که در اختیار جمهوریخواهان است احتمالا محاکمه ای را شروع خواهد نمود که در نهایت می تواند منجر به برکناری ترامپ از قدرت گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 586

به "دموکرات ها 2 بند از مفاد استیضاح ترامپ را منتشر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دموکرات ها 2 بند از مفاد استیضاح ترامپ را منتشر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید