دولت نقش پررنگی در کمک به مدیریت شهری برای مقابله با کرونا دارد

به گزارش مرجع مقالات، چمران گفت: شهرداری تهران برای ادامه فعالیت در حوزه مقابله با کرونا نیاز به کمک دولت دارد.

دولت نقش پررنگی در کمک به مدیریت شهری برای مقابله با کرونا دارد

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار ، در ارزیابی عملکرد مدیریت شهری در مقابله با ویروس کرونا و موضوع محقق نشدن بودجه سال جاری شهرداری تهران، اظهار کرد: در کنار تلاش هایی که شهرداری تهران برای مقابله با کرونا و قطع زنجیره شیوع آن انجام داده است باید به این نکته تاکید شود که انجام برخی از اقدام ها برای مقابله با ویروس کرونا در حوزه اختیار شهرداری به تنهایی نیست.

رئیس سابق شورای شهر تهران اضافه کرد: به عنوان مثال شهرداری نمی تواند برای ناوگان حمل و نقل عمومی قطار و اتوبوس خریداری کند و خرید ناوگان با سهم پرداخت 82 درصدی بر عهده دولت است که متاسفانه سال هاست قطار و اتوبوسی خریداری نشده و آنچه که مشاهده می شود از تزریق قطار به مترو، تجزیه هایی است که سال ها پیش خریداری و پس از مونتاژ به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده است.

چمران اضافه کرد: بر اساس طرح جامع، نزدیک به 3 هزار دستگاه اتوبوس قطار برای حمل و نقل عمومی نیاز است و اگر روز های کرونایی پایتخت ادامه پیدا کند با این ظرفیت موجود نمی توان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرد.

چمران در تشریح دیگر اقدام های شهرداری و شورای شهر تهران، گفت: باید تشکر کرد از زحمات نیرو های خدمات شهرداری تهران که در این شرایط سخت و پرخطر مشغول به انجام وظیفه هستند و شهرداری نیز باید تمام توان خود را به کار بگیرد تا کارکنان خدمات شهری در ایمنی بالا و آسیب پذیری کم قرار بگیرند.

گلایه اعضای شورای شهر از غیبت حناچی در جلسات ستاد مدیریت بحران کرونای شهر تهران

او ادامه داد: در حوزه تعطیلی بوستان ها نیز شاهد اقدام خوب و موثری بودیم، اما باید توجه کرد که در برخی از موارد شهرداری و شورای شهر تهران عملکرد موثری نداشت و لازم بود قاطعانه تر اقدام می کرد.

رئیس سابق شورای شهر تهران اضافه کرد: به عنوان مثال در بخش لغو طرح ترافیک، شهرداری تهران در این بازه زمانی با توجه به اینکه تمام نهاد ها مردم را به استفاده کمتر از ناوگان حمل و نقل عمومی دعوت می کنند نباید طرح ترافیک اجرا می شد که خوشبختانه این تصمیم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا لغو شد.

چمران در واکنش به پیش بینی محقق نشدن در آمد شهرداری تهران برای سال جاری، گفت: اعتقاد من این است با توجه به شرایط کشور و رکود موجود در کشور، بودجه شهرداری تهران برای سال 99 بالا بسته شده و برای تحقق درآمد و مقابله با کسری بودجه لازم است شهرداری تهران در بسیاری از بخش ها از هزینه های خود بکاهد.

او ادامه داد: شهرداری تهران در این شرایط نمی تواند از ظرفیت تحقق مالی جدید بهره ببرد، زیرا با این رکود که در بسیاری از بخش های شهری مانند ساختمان سازی حاکم است شهرداری تهران باید برنامه ویژه ای برای تامین مالی جدید داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 967

به "دولت نقش پررنگی در کمک به مدیریت شهری برای مقابله با کرونا دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت نقش پررنگی در کمک به مدیریت شهری برای مقابله با کرونا دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید