دپوی کوییک در شهریار

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران، یکی از پارکینگ های سایپا در نزدیکی شهریار واقع شده است؛ به گفته افرادی که در این پارکینگ رفت و آمد می کردند، پارکینگ سایپا به مساحت 27 هکتار می رسد.

دپوی کوییک در شهریار

شرکت سایپا در این مورد اعلام نموده بود که 70 هزار خودروی ناقص دارد. این یعنی پارکینگ های دیگری نیز درکار است.

خودروهایی مانند تیبا، ساینا و کوییک در پارکینگ متعلق به سایپا واقع در شهریار موجود بود. اما به نظر می رسد به طور میانه حدود چهار تا پنج هزار کوییک اینجا دپو شده باشد. آن هم در شرایطی که این خودرو به بازار عرضه نمی شود.

در این پارکینگ هم خودروی ناقص موجود بود و هم کامل. اما خودروهای ناقص پارکینگ تنها قطعاتی چراغ و زاپاس نداشتند.

چرا خودروها با کمبود چنین قطعاتی ناقص بمانند؟

جواب سوال به مسائل بین خودروسازان و قطعه سازان بر می شود. خودروسازان با زیان های انباشته ای که دارد، حال بدهکار قطعه سازان نیز هستند. آنها با بودجه کمی که در اختیار دارند ابتدا باید قطعاتی را از قطعه ساز بخرند که بتوانند خودرو را از کارخانه خارج نمایند و در نهایت با تامین کسری بودجه خود قطعاتی مانند چراغ، ضبط و امثال اینها، خودرو را تجاری و به بازار عرضه می نمایند. پس مشکل نبود قطعه در کشور نیست و مساله به مسائل همیشگی صنعت خودروسازی کشور، یعنی مسائل اقتصادی بر می شود.

با پیگیری های خبرنگاران، سایپا تایید کرد که بیشتر این خودروها ناقص هستند. سایپا در خصوص خودروهای کاملی که در پارکینگ موجود بودند شرح داد که این خودروها آماده تحویل به مشتری هستند و در مدت حدود دو هفته که مراحل تحویل به مشتری انجام بگیرد خودرو در پارکینگ می ماند.

شرکت های خودروسازی هنگام تحویل محصول به مشتری هزینه هایی مانند اقتصادیات، بیمه شخص ثالث و از همه مهم تر هزینه ثبت پلاک از مشتری می گیرند. اما خودروهایی که درحال بارگیری بودند پلاک نداشتند. راننده نیز به این اشاره نمود که این خودروهای بی پلاک را به شهرستان می برد.

یکی از مسئولان سازمان بازرسی در گفتگویی عنوان نمود که خودروسازان در هنگام بالا رفتن قیمت ها، محصولات خود را به بازار عرضه می نمایند.

این سخن مسئول سازمان بازرسی این سوال را ایجاد می نماید که آیا ممکن است خودروسازان محصولات خود را به بهانه نقصی قطعه در پارکینگ ها نگه داشته و هنگام افزایش قیمت ها این خودروها را به بازار تزریق می نمایند؟

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2055

به "دپوی کوییک در شهریار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دپوی کوییک در شهریار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید