زاکربرگ سلطنت دنیای مجازی را در دست می گیرد؟!، ابعادی نو از پروژه بلندپروازانه متا

به گزارش مرجع مقالات، یک حق ثبت اختراع تازه، نشان می دهد که شرکت متا (فیس بوک سابق)، میخواهد، حالات چهره، حرکات چشم، و حالت بدن افراد را نظارت کند و بعلاوه فروشگاه هایی مجازی ایجاد کند که کالا های دیجیتالی را در کوشش برای کسب عایدی از متاورس بفروشد.

زاکربرگ سلطنت دنیای مجازی را در دست می گیرد؟!، ابعادی نو از پروژه بلندپروازانه متا

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از بیزینس اینسایدر، شرکتی که با نام فیسبوک آغاز به کار کرد و اخیراً نام خود را به متا تغییر داد، اخیراً صد ها پتنت را در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ثبت نموده است. این پرونده ها نقشه های این شرکت را برای مرزبندی نو اینترنت روشن می نماید.

این پتنت ها که اولین بار به وسیله فایننشال تایمز گزارش شد، نشان می دهد که متا می خواهد از داده های بیومتریک برای ایجاد یک آواتار دیجیتال واقعی تر با استفاده از واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده استفاده کند.

یک پتنت دیگر می تواند حالات چهره کاربر را به وسیله هدست تشخیص دهد. سپس این سیستم عبارات را محاسبه نموده و بر اساس یافته های خود محتوای رسانه ای را تطبیق می دهد.

این شرکت اساساً از همان مدل تجاری پیروی می نماید که به وسیله شبکه اجتماعی خود به ده ها میلیارد دلار سود تبدیل شده است.

متا بعلاوه حق اختراعی را برای هدستی به ثبت رساند که مجهز به دوربین و حسگر هایی است که به کاربر اطمینان می دهد بسته به جایی که در پی آن است، گرافیک روشن تری می بیند.

بعلاوه گفته می گردد که این شرکت در حال توسعه یک موتور شخصی سازی آواتار است که می تواند آواتار های سه بعدی را بر اساس عکس های کاربر ایجاد کند.

نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا، به FT گفت: برای ما، مدل کسب و کار در متاورس مبتنی بر تجارت و واضح است که تبلیغات در آن نقش دارند. به نظر می رسد بعضی از پتنت ها از یک فیلم علمی تخیلی سرچشمه گرفته باشند. در ماه دسامبر، متا حق ثبت اختراع کاسه چشم مکانیکی 100 را دریافت کرد، که گفته می گردد چشم رباتیکی است که شبیه چشم [انسان]طراحی شده است.

این چشم به شیوه ای طراحی شده است که با یک سر ربات انیماترونیک جفت گردد و کوشش می نماید چشم را برای یک ناظر معتبر جلوه دهد. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، گفته است که شرکت او میخواهد در دهه آینده سالانه 10 میلیارد دلار برای توسعه فناوری متاورس سرمایه گذاری کند.

رقابت برای فزونی متاورس باعث ایجاد برخوردی بین غول های فناوری شده است، زیرا اپل و مایکروسافت نیز اعلام نموده اند که قصد دارند مبالغ قابل توجهی برای تصاحب سهمی از بازار صرف نمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 29 آذر 1401 بروزرسانی: 29 آذر 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2165

به "زاکربرگ سلطنت دنیای مجازی را در دست می گیرد؟!، ابعادی نو از پروژه بلندپروازانه متا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاکربرگ سلطنت دنیای مجازی را در دست می گیرد؟!، ابعادی نو از پروژه بلندپروازانه متا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید