سازمان بازرسی پاکستان: اسحاق دار یک میلیارد روپیه برای خانواده نواز شریف فرستاده است

به گزارش مرجع مقالات، سازمان بازرسی پاکستان که در پی یافتن تخلفات جدید سیاستمداران سابق پاکستان است از کشف یک تخلف کلان اقتصادی اطلاع داد.

سازمان بازرسی پاکستان: اسحاق دار یک میلیارد روپیه برای خانواده نواز شریف فرستاده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اکسپرس نیوز، سازمان بازرسی پاکستان مدعی شد اسحاق دار وزیر خزانه داری سابق پاکستان که به انگلیس گریخته است بیش از یک میلیارد روپیه پول غیر قانونی برای خانواده شریف ارسال نموده است.

این سازمان تاکید نمود: آنها برای انجام این فساد اقتصادی بزرگ از کمپانی های ثبت شده خود در کشورهای مختلف از جمله امارات استفاده نموده اند.

طبق اعلام سازمان بازرسی پاکستان کمپانی های چوهدری شوگر و حمزه بورد نقش اساسی در انتقال این مبالغ به حساب های خانواده شریف را داشته اند.

سازمان بازرسی پاکستان تاکید بعضی از این مبالغ مربوط به فساد اقتصادی وزیر سابق خزانه داری پاکستان در دهه 90 میلادی می گردد.

جاوید اقبال رئیس سازمان بازرسی پاکستان در این خصوص تاکید نمود: تمام مبالغی که این شرکت ها به خارج از کشور فرستاده اند به خزانه ملی بازگردانده خواهند شد.

لازم به ذکر است اسحاق دار از مدت ها پیش به انگلیس فرار نموده و علی رغم اینکه دولت پاکستان تابعیت او را باطل نموده است لندن او را به اسلام آباد تحویل نداده است.

این در حالی است که دولت اسلام آباد بارها کوشش نموده تا به وسیله رایزنی دولت انگلیس را مجاب به تحویل این سیاستمدار برجسته حزب نواز کند.

علاوه بر اسحاق دار، دو پسر نواز شریف نیز با اخذ تابعیت انگلیس مقیم این کشور شده اند و حاضرنیستند به پاکستان بازگردند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 375

به "سازمان بازرسی پاکستان: اسحاق دار یک میلیارد روپیه برای خانواده نواز شریف فرستاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بازرسی پاکستان: اسحاق دار یک میلیارد روپیه برای خانواده نواز شریف فرستاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید