شریعتی: چطور مردم با وجود قطعی های مکرر دو برابر الگوی مصرف برق استفاده نموده اند؟

به گزارش مرجع مقالات، رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: چطور در سال گذشته که دما در همین حدود بود و مردم از همین سیستم های سرمایشی استفاده می کردند شاهد مصرف مشترکین فراتر از الگوی مصرف نبودیم؟

شریعتی: چطور مردم با وجود قطعی های مکرر دو برابر الگوی مصرف برق استفاده نموده اند؟

غلامرضا شریعتی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اظهارات سخنگوی صنعت برق مبنی بر مصرف بیش از 85 درصد مشترکین دو برابر الگوی مصرف، بیان نمود: از نظر بنده این نوع توجیهات برای افزایش قیمت برق به هیچ وجه قابل قبول نیست. الگوی مصرف به یک بهانه برای افزایش قیمت برق تبدیل شده است. باید معین گردد که این الگو بر چه اساسی مشخص شده است.

وی در ادامه اظهار گردد: در تابستان امسال که روزی 4 ساعت قطعی برق داشتیم چگونه مردم دو برابر الگوی مصرف از برق استفاده نموده اند؟ چطور در سال گذشته که دما در همین حدود بود و مردم از همین سیستم های سرمایشی استفاده می کردند شاهد مصرف فراتر از الگوی مصرف نبودیم؟ چرا مردم باید با وجود قطعی های مکرر برق در تابستان چندین برابر پول برق بپردازند؟

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: این توجیهات قابل قبول نیست. به جای اینکه مسئولان صنعت برق از مردم عذرخواهی نمایند عذر بدتر از گناه آورده اند. افزایش قیمت قبوض برق زمینه نارضایتی مردم را فراهم نموده و ما در هر کجا که می رویم مردم گلایه مند هستند.

وی در ادامه تاکید نمود: نمایندگان مجلس در این خصوص به مسئولان صنعت برق هشدار داده اند و ما هم این موضوع را دنبال خواهیم کرد. ضروری است الگوی مصرف متناسب با شرایط هر منطقه بازنگری گردد؛ چراکه اکنون دیگر دما در منطقه ها سردسیری و گرمسیری تفاوت چندانی ندارد و ما در تابستان امسال شاهد افزایش دما در تمام منطقه ها بودیم. باید در فرایند تعرفه گذاری بر اساس شرایط منطقه ها بازنگری گردد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: همه ما به لزوم همکاری برای کاهش مصرف انرژی در کشور معتقد هستیم. اما باید در این زمینه کار کارشناسی دنبال شده و زیرساخت های لازم آن هم فراهم گردد. به اسم مثال در ساختمان سازی ها باید به نوعی عمل گردد که مقدار مصرف انرژی به حداقل برسد. باید با فرهنگ سازی و تعریف صحیح الگوی مصرف و فراهم کردن زمینه استفاده بهینه انرژی در ساختمان ها به این سمت حرکت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1800

به "شریعتی: چطور مردم با وجود قطعی های مکرر دو برابر الگوی مصرف برق استفاده نموده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شریعتی: چطور مردم با وجود قطعی های مکرر دو برابر الگوی مصرف برق استفاده نموده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید