شناسایی بیش از 100 نقطه گردشگری نو در کشور

به گزارش مرجع مقالات، سید مصطفی فاطمی مدیر کل توسعه گردشگری، درباره طرح گردشگری نقطه ای گفت: ما طرحی تحت عنوان مدیریت نوآورانه مقاصد گردشگری داریم که این پروژه روی نقاط مختلف کشور که قابلیت توسعه گردشگری دارند متمرکز می گردد و سعی می نماید همه ظرفیت های زیرساختی و توسعه ای که در حوزه گردشگری مؤثر است روی آن نقطه متمرکز کند.

شناسایی بیش از 100 نقطه گردشگری نو در کشور

وی ادامه داد: این کار بین بخشی در بین دستگاه های مختلف است و الان روی تعداد محدودی مراکز گسترده متمرکز شده است. علاوه بر این مدیریت مقاصد گردشگری قبلاً در جوامع بین المللی هم بوده است.

فاطمی اضافه نمود: در اجرای این طرح تسهیل گرانی به منطقه ها مدنظر اعزام می شوند و وظیفه برنامه ریزی، ارتباط با جامعه گردشگری و جامعه محلی را در راستای توسعه پایدار این حوزه بر عهده دارند.

وی درباره شناسایی بعضی نقاط نیز اضافه نمود: تا الان بعضی نقاط را شناسایی کردیم و مطالعات در حال اجرا است و بنا داریم قبل از اینکه تسهیل گران را به این منطقه ها اعزام کنیم، آنها را آموزش دهیم.

مدیر کل توسعه گردشگری داخلی، با بیان اهداف این طرح گفت: هدف از اجرای این طرح، توسعه محور گردشگری در روستاها برای ثبت جهانی است تا بتوانیم بر اساس شاخص های جهانی گردشگری، در رونق آن روستا بین دهکده های جهانی گردشگری که سازمان جهانی جهانگردی آن را اعلام می نماید مؤثر باشیم.

فاطمی ادامه داد: بیش از 100 نقطه گردشگری در کشور شناسایی شده اما در مرحله اول، قرار است 10 نقطه برای اعزام تسهیل گران معین گردد که به محض اتمام مطالعات اولیه، پروژه در مقاصد برتر شروع خواهد شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 آذر 1401 بروزرسانی: 23 آذر 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2162

به "شناسایی بیش از 100 نقطه گردشگری نو در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی بیش از 100 نقطه گردشگری نو در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید