صنعت نفت؛ سنگر نخست مواجهه با دشمنی آمریکا

به گزارش مرجع مقالات، بیژن زنگنه وزیر نفت در پیامی به مناسبت ملی شدن صنعت نفت و در آستانه نوروز ادامه داد: با گردش روزگار، نوروز باستانی دگر بار در حالی فرا می رسد که سال گذشته از یک سو انباشته از سختی ها، مصائب و ابتلائات و از دیگر سو، عرصه ایستادگی جانانه ملت ایران در برابر مسائل بود.

صنعت نفت؛ سنگر نخست مواجهه با دشمنی آمریکا

وی در ادامه آورده است که سال جاری در شرایطی به استقبال سال نو می رویم که ظهور یک ویروس همه گیر، تمامی دنیا را در شرایطی نادر قرار داده است.

زنگنه تاکید نموده که 69 سال است که روزهای انتهای سال، به مناسبت 29 اسفندماه، سالروز ملی شدن صنعت نفت، برای جامعه ایرانی یادآور موفقیت ملت در استیفای حق خود از بیگانگان است. تلخ است که ما در آستانه هفتاد سالگی جنبش ملی شدن نفت باز هم همان دشمن را در همان صندلی خصومت با ملت ایران می بینیم و این از عبرت های روزگار برای ملت ماست.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در سال 1398 از شروع تا انتها، صنعت نفت ایران، سنگر نخست روبروه با دشمنی آمریکا و مرکز ثقل تحریم های غیرقانونی آن کشور و متحدانش علیه مردم ما بود، گفته که روایت کوشش کارکنان و مدیران شریف صنعت نفت کشور در این دوران سخت، روایتی از جنس دفاع مقدس است. به عنوان عضوی از خانواده صنعت نفت، در پیشگاه ملت بزرگوار ایران شهادت می دهم که فرزندان شما در وزارت نفت و شرکت های تابعه، با درک شرایط خطیر کشور، برای لحظه ای هم دست از مجاهدت برای روبروه با تحریم برنداشتند و به لطف خداوند متعال و از برکت حمایت و صبوری ملت ایران، در همین سال سخت، باوجود اوج گیری تحریم ها علیه کشور، جهت توسعه صنعت نفت اگرچه با سختی های تازه و جدی روبرو شد، اما هرگز متوقف نشد.

وی تاکید نموده که در این سال، در فراوری گاز طبیعی و توسعه فازهای به جامانده میدان پارس جنوبی، در فراوری فرآورده های نفتی و فراوری انواع محصولات پتروشیمی و نیز در شاخص پیشرفت طرح های بزرگ صنعت نفت به دستاوردهای بزرگی رسیدیم که به نظر دسترسی به این پیشرفت ها در چنین وضعیتی، ارزش کار و کوشش کارکنان صنعت نفت ایران را بیشتر نمایان می سازد. همچنین تأمین بی وقفه احتیاج کشور به انرژی (گاز و فرآورده) از دستاوردهای مهم سال 1398 می باشد.

زنگنه ادامه داد: بر همین اساس، وظیفه خود می دانم از تمامی کارکنان و مدیران وزارت نفت و مجموعه های تابعه و نیز از تمامی کوششگرانی که در شرکت های پیمانکار وزارت نفت در سال 98، سنگر مجاهدت در برابر تروریسم مالی را عزتمندانه حفظ کردند و توسعه طرح ها را رقم زدند، تقدیر و تشکر نمایم.

وی در انتها آورده که اینک در آستانه سال نو و هم زمان با سالروز بعثت رسول اکرم (ص) که نقطه عطفی در تاریخ بشریت برای بندگی خدای واحد و نفی عبودیت طاغوت تلقی می گردد با اتکا به فرموده الهی که ان مع العسر یسرا، ضمن عرض تبریک به ملت ایران، برای یکایک هموطنان و نیز برای همکارانم در صنعت نفت و خانواده های محترم ایشان، از درگاه ایزد متعال آرزوی سلامتی و سالی سرشار از برکت و خوشحالی، با عبور بی گزند از شیوع بیماری مسئلت دارم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 852

به "صنعت نفت؛ سنگر نخست مواجهه با دشمنی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت نفت؛ سنگر نخست مواجهه با دشمنی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید