ضرب و شتم جنگلبانان از سوی قاچاقچیان چوب در تالش

به گزارش مرجع مقالات، سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش از ضرب و شتم 2 جنگلبان و مصدومیت یکی از آنها بر اثر حمله پنج قاچاقچی چوب آلات جنگلی اطلاع داد.

ضرب و شتم جنگلبانان از سوی قاچاقچیان چوب در تالش

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، آرش شادپور شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شب گذشته جنگلبانان در پی گشت و بازدید در مناطق جنگلی جوکندان تالش، پنج قاچاقچی چوب آلات جنگلی را در حین حمل غیرمجاز چوب با اسب و قاطر مشاهده نموده و بر حسب وظیفه قانونی، چوب آلات و چهارپایان را توقیف نموده بودند.

وی اضافه نمود: در حین انتقال کشفیات به مقر جنگلبانی جوکندان، قاچاقچیان با چند تن از همدستان خود، راه را بر جنگلبانان بسته و آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و از محل متواری شده اند.

شادپور اضافه نمود: جنگلبانان با دشواری خود را به کلانتری رسانده و از آنجا با آمبولانس اورژانس به بیمارستان شهید نورانی تالش منتقل شده بودند و امروز (پنجشنبه) یکی از آنها به علت شدت جراحات وارده به بیمارستان پورسینا رشت منتقل و بستری شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش ادامه داد: قاچاقچیان فراری بومی منطقه هستند و شناسایی شده اند و موضوع، از زمان وقوع به دادسرای عمومی و انقلاب تالش گزارش شده و پرونده با دستور ویژه دادستان در شعبه چهار دادیاری در حال رسیدگی است.

او گفت: از 242 هزار هکتار منابع طبیعی شهرستان تالش، 170 هزار هکتار جنگل ، 71 هزار هکتار مرتع و 2 هزار هکتار اراضی ساحلی است و حدود 40 درصد جنگل های استان گیلان در تالش واقع شده و 2 هزار و 300 هکتار از جنگل های این شهرستان نیز دست کاشت بوده و اغلب درختان جنگل ها شامل ون، توسکا، بلوط، افرا، ممرز و راش است.

عداوت قاچاقچیان چوب آلات جنگلی با جنگلبانان در تالش سابقه دارد و بر اساس اطلاعات موجود؛ در سال 81 رشید غفاری از جنگلبانان منطقه جوکندان در جمع خانواده اش به علت اصابت گلوله ای که از بیرون پنجره شلیک شده بود، جان خود را از دست داده بود.

شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1406

به "ضرب و شتم جنگلبانان از سوی قاچاقچیان چوب در تالش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرب و شتم جنگلبانان از سوی قاچاقچیان چوب در تالش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید