عقب نشینی مجدد آمریکا در برابر طالبان؛ بخشی از نیروهای سیا افغانستان را ترک می کنند

به گزارش مرجع مقالات، نیویورک تایمز گزارش داد که آمریکا تا به امروز در برابر درخواست طالبان برای کاهش سطح نیروهای سازمان سیا در مقاومت کرده است اما اکنون برای نجات توافقنامه قطر احتمال کاهش شمار این نیروها وجود دارد.

عقب نشینی مجدد آمریکا در برابر طالبان؛ بخشی از نیروهای سیا افغانستان را ترک می کنند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مقامات آمریکایی از تمایل کاخ سفید برای کاهش حضور نیروهای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا از پایگاه های این کشور در افغانستان خبر دادند.

به گزارش نیویورک تایمز، طالبان در مذاکرات با آمریکایی ها خواستار کاهش حضور نیروهای سازمان سیا و دیگر نیروهای آمریکایی در افغانستان شده اند چیزی که مذاکره کنندگان آمریکایی تا به امروز در برابر آن مقاومت کرده اند.

براساس گزارش ها، چند صد افسر و نیروی قراردادی سازمان سیا در افغانستان حضور دارد و شمار این نیروها اغلب متغیر است اما ترامپ پیش از این گفته بود که پس از خروج نیروها از افغانستان در نظر دارد تا شمار نیروهای سیا و حضور اطلاعاتی در این کشور را افزایش دهد.

نیویورک تایمز اضافه نمود: یکی از طرح هایی که در دست بررسی قرار داد انتقال نیروهای سازمان سیا به سفارت آمریکا در کابل است تا از این طریق امکان ادامه مشاوره این سازمان به نیروهای وابسته و فعال سیا در افغانستان وجود داشته باشد.

در ادامه این مطلب آمده است که شامل کردن حضور نیروهای سازمان سیا در مذاکرات با طالبان آخرین تلاش واشنگتن برای چانه زنی با این گروه است.

آمریکا باید طی 135 روز از زمان امضای توافق در 10 اسفند سال گذشته در قطر، شمار نیروهای خود را به 8 هزار و 600 نفر کاهش دهد و در مجموع نیز طی 14 ماه همه نیروهایش را از افغانستان خارج کند.

گفتنی است که نیروهای وابسته به سازمان سیا به توسط گروه های حقوق بشری و مردم محلی افغان به ارتکاب جنایات جنگی و اقدامات فراقانونی متهم هستند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 933

به "عقب نشینی مجدد آمریکا در برابر طالبان؛ بخشی از نیروهای سیا افغانستان را ترک می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی مجدد آمریکا در برابر طالبان؛ بخشی از نیروهای سیا افغانستان را ترک می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید