فارس من، زاهدی: فرزند هیات علمی سهمیه کنکور ندارد؛ تسهیلات دارد

به گزارش مرجع مقالات، رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه ها باید در کنکور پذیرفته شوند و سپس برای انتقال به محل خدمت والدین 90 درصد نمره آخرین فرد قبولی در دانشگاه مورد نظر و برای تغییر رشته حدنصاب 92.5 درصد را کسب نمایند که نمره های بالایی است.

فارس من، زاهدی: فرزند هیات علمی سهمیه کنکور ندارد؛ تسهیلات دارد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرنگاران، بعضی کاربران فارس با ثبت سوژه ای در سامانه فارس من اعلام نموده اند که انواع سهمیه ورود به دانشگاه ها تضعیف رقابت علمی است و در سوژه دیگری هم تاکید نموده اند که امتیازهای ناعادلانه فرزندان اساتید دانشگاه را لغو کنید.

خبرنگاران فارس آنالیز این موضوع را در دستور کار دارند.

حد نصاب انتقالی و تغییر رشته برای فرزند هیأت علمی بالا است

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرنگاران، درباره موضوع امتیاز فرزندان هیأت علمی در قبولی در دانشگاه ، اظهارداشت: فرزندان اعضای هیأت علمی به هیچ عنوان در کنکور سهمیه ندارند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شرح داد: این افراد ابتدا باید در کنکور سراسری پذیرفته شوند و سپس اگر 90 درصد نمره آخرین فرد قبولی در دانشگاه مورد نظر را کسب نمایند می توانند به محل خدمت والدین منتقل شوند و اگر 92.5 درصد نمره آخرین فرد قبولی در دانشگاهی که قصد انتقالی به آن را دارند کسب می نمایند، می توانند تغییر رشته دهند که حدنصاب 90 درصد و 92.5 درصد نمره بالایی است.

وی درباره اینکه بعضی به این تسهیلات ایراد می گیرند و آن را نابرابری می دانند، گفت: سهمیه ای در کار نیست.

زاهدی در پاسخ به این سوال که با توجه به این پاسخ آیا این طرح اولویتی برای آنالیز در طرح ساماندهی نظام کنکور در کشور دارد یا خیر، گفت: خیر؛ چون هیچ سهمیه ای در کار نیست و موضوعی نیست که به آن پردازیم؛ این موضوع بارها شفاف شده و درباره آن شرح داده شده است.

به گزارش فارس، این امتیاز برای کنکور سراسری در نظر گرفته شده است و در تحصیلات تکمیلی یعنی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری انجام نمی گردد.

در کنکور 98 حدود 1500 متقاضی از تسهیلات فرزندان هیات علمی استفاده کردند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 405

به "فارس من، زاهدی: فرزند هیات علمی سهمیه کنکور ندارد؛ تسهیلات دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، زاهدی: فرزند هیات علمی سهمیه کنکور ندارد؛ تسهیلات دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید