قیمت جهانی نفت افزایش یافت

به گزارش مرجع مقالات، خبرنگاران: در پی افزایش رشد مالی چین قیمت جهانی نفت در معاملات آدینه 17 سنت افزایش یافت و به 109 دلار و 28 سنت در هر بشکه رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران، انتشار آمارهایی که نشان می دهد رشد اقتصادی چین در سه ماهه سوم امسال به سریعترین میزان در طی امسال رسیده است، تاثیر منفی نگرانی ها از کاهش تقاضا برای نفت پس از افزایش میزان ذخایر نفتی آمریکا را کاهش داد و موجب شد که قیمت نفت امروز افزایش یابد.

آمارها درمورد وضعیت مطلوب اقتصاد چین، یک روز پس از اعلام توافق جمهوری خواستار و دموکرات ها برای سرانجام دادن به تعطیلی دولت آمریکا موجب شد که وضعیت در بازارهای اقتصادی بهبود یابد.

ارزش سهام در بازارهای آسیایی به بالاترین میزان در 5 ماه گذشته رسید، اما احتمالا با توجه به نگرانی ها در خصوص میزان تقاضا و چشم انداز مذاکرات اقتصادی بیشتر در آمریکا در فرصت چند ماهه پیش رو، افزایش قیمت نفت احتمالا محدود خواهد بود.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت امروز با 17 سنت افزایش به 109 دلار و 28 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 11 سنت افزایش به 100 دلار و 78 سنت رسید.

تتسو اموری، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: دولت چین به اهداف از پیش معین شده خود برای رسیدن به نرخ رشد 7.5 درصدی دست خواهد یافت و این موجب افزایش قیمت نفت خواهد شد.

وی اضافه کرد: حس کلی در بازار به دلیل موضوع بدهی های دولت آمریکا ضعیف است. بدون یک راه چاره دائمی، سخن گفتن در خصوص اینکه این مسئله ریسک بیشتری را متوجه بازار خواهد نمود یا نه، سخت است.

اموری پیش بینی کرد که تا زمان معین شدن چشم انداز تقاضا در آمریکا، قیمت نفت نوسان زیادی را شاهد نباشد.

عامل دیگر افزایش قیمت نفت، کاهش ارزش دلار است که روز آدینه به نزدیکی پایین ترین میزان در 8 ماه اخیر رسید.

46

منبع: تسنیم
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 418

به "قیمت جهانی نفت افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت جهانی نفت افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید