مسدود شدن بلیط های ارزان توسط شرکت های هواپیمایی

به گزارش مرجع مقالات، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مسدود شدن بلیط های ارزان توسط شرکت های هواپیمایی مشاهده می گردد.

مسدود شدن بلیط های ارزان توسط شرکت های هواپیمایی

داستان چیست؟

شرکت های هواپیمایی چندی پیش با انتشار نرخ نامه جدید پروازهای داخلی از افزایش قیمت ها از آبان اطلاع دادند که پس از واکنش های مردم، بعضی نمایندگان مجلس، وزیر راه، رئیس سازمان هواپیمایی و حتی آژانس های گردشگری، از اصلاح نرخ نامه جدید و توقف افزایش قیمت اطلاع داده شد. تا اینکه 28 مهر با انتشار جدول قیمتی از بعضی مسیرهای هوایی، تعیین شد که افزایش نرخ، بی سر و صدا اعمال شده است.

بعضی شرکت های گردشگری گفته اند این افزایش نتیجه توافق داخلی و یا به عبارتی پنهانی شرکت های هواپیمایی با یکدیگر بوده است. مدیران تعدادی از این شرکت ها همچنین می گویند شرکت های هواپیمایی این نرخ ها را به آژانس ها ابلاغ نموده و حتی مکتوب گفته اند اگر نرخ های جدید را اعمال ننمایند، سیستم فروش آنها را قطع خواهند کرد و در همین چند روز اخیر سیستم تعدادی از آژانس ها نیز قطع شده است.

امیرپویان رفیعی شاد، رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران گفت: پروازها کلاس های قیمتی متفاوتی با نرخ های مختلف دارند، درحال حاضر کلاس های قیمتی گران برای فروش باز شده و کلاس های قیمتی ارزان را بسته اند و مردم مجبورند جایگاه گران را بخرند. این کار را معمولا در فصل شلوغی سفر و تقاضای زیاد انجام می دهند، نه حالا که تقاضا برای سفر کم است و فصل سفر نیست.

او همچنین از کاهش شدید تقاضا برای سفرهای هوایی در چند ماه اخیر اطلاع داد و اضافه کرد: تعداد پروازها کم شده و از طرفی تعداد تقاضا برای سفرهای هوایی نیز کاهش یافته است.

رفیعی شاد در ادامه اظهار کرد: درست است که شرکت های هواپیمایی هزینه های تحمیلی دارند، اما خسارت آنها را دولت باید جبران کند نه اینکه دست در جیب مردم نمایند؛ پس نقش حمایتی دولت چه می گردد؟ این روش درستی نیست که هر بار مسئله ای پیش می آید جیب مردم را هدف بگیریم. دولت باید در شرایط موجود یارانه و حمایت هایی را اختصاص دهد تا از این وضع خارج شویم.

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران با اشاره به تک روی هایی که در بخش سفر می گردد، اظهار کرد: با اینکه گردشگری صنعتی چندوجهی است و ذی نفعان باید منافع مشترک را درنظر بگیرند، اما در زمینه سفرهای هوایی شاهد تک روی هستیم. باید کمیسیونی تشکیل گردد تا طرفین به اجماع و راه چاره برسند.

منبع: همگردی
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1273

به "مسدود شدن بلیط های ارزان توسط شرکت های هواپیمایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسدود شدن بلیط های ارزان توسط شرکت های هواپیمایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید