معاون صنایع دستی کشور درگذشت استاد مهدی ذوفن را تسلیت گفت

به گزارش مرجع مقالات، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، با صدور پیامی درگذشتِ مهدی ذوفن، پیشکسوت هنر قلم زنی و قلم گیری اصفهان را به خانواده او و جامعه هنرمندان صنایع دستی کشور تسلیت گفت.

معاون صنایع دستی کشور درگذشت استاد مهدی ذوفن را تسلیت گفت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اقامت تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، متن پیغام تسلیت پویا محمودیان که امروز یکشنبه 5 مرداد 99 صادر شده به توضیح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

دست تقدیر خداوند بار دیگر گلی از بوستان فرهنگ و هنر ایران زمین را برچید، با نهایت غم و سوگواری، گوهری بی بدیل از صنایع دستی و هنرهای سنتی در سپهر درگذشتگان این عرصه، آسمانی و جاودانی شد .

استاد مهدی ذوفن، استاد برجسته و پیشکسوت بی مثال هنر قلم زنی ایران از سرای فانی رخت بربست و راه دیار باقی پیش گرفت. استادی که بسیاری از استادان کنونی افتخار شاگردی و پیروی از او را داشتند.

معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی، درگذشت این هنرمند شریف و به یاد ماندنی را به صاحب دلان هنر شناس و هنر دوست، جمیع هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی، همکاران و خانواده محترم و بزرگوار او تسلیت گفته و برای عزیزان داغدارش، صبر و آرامش و برای آن مرحوم از درگاه ایزد منان، رحمت واسعه الهی مسئلت دارد.

زنده یاد مهدی ذوفن یکی از فرزندان استاد به نام رشته قلم زنی، استاد محمدتقی ذوفن است. او متولد 1309 در اصفهان بود. این هنرمند فقید در رشته قلم گیری یا براده برداری که یکی از شیوه های بسیار معتبر قلم زنی است، هنرآفرینی می کرد.

اخیرا کتابی به نام نقش عشق در مورد هنر قلم گیری از او به چاپ رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1133

به "معاون صنایع دستی کشور درگذشت استاد مهدی ذوفن را تسلیت گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون صنایع دستی کشور درگذشت استاد مهدی ذوفن را تسلیت گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید