نگاهی به شورای نگهبان در آمریکا ، آمریکایی ها چطور انسان ها را از حق رأی محروم می نمایند؟

به گزارش مرجع مقالات، کتاب شورای نگهبان در آمریکا کوشش دارد تا به آنالیز قوانین آمریکا و تأثیر آن بر سرنوشت تک تک افراد بپردازد.

نگاهی به شورای نگهبان در آمریکا ، آمریکایی ها چطور انسان ها را از حق رأی محروم می نمایند؟

از وبلاگ وردپرس پارسی دیدن فرمایید.

به گزارش، کتاب شورای نگهبان در آمریکا، به قلم سید هاشم میرلوحی، به سیستم انتخابات و نظارت بر آن در آمریکا می پردازد. نویسنده که بیش از 15 سال در آمریکا زیسته است، با توجه به منابع موجود در خود آمریکا دست به نگارش اثری متفاوت زده است. وی در این اثر به این نکته می پردازد که چطور نمایندگان، سناتور ها و رئیس جمهور آمریکا انتخاب می شوند و رأی دهندگان نیز چطور واجد رأی دهندگی شمرده می شوند؟

میرلوحی در این کتاب شرح می دهد که بند های مختلف متمم 14 به علاوه دیگر قوانین آمریکا، چنان سخت و محکم است که به راحتی هر فردی را که بر اساس موارد مندرج در این بخش ها احراز صلاحیت نگردد، از سمت لشکری و کشوری محروم می گردد. از جمله این قوانین، احراز صلاحیت افراد برای نمایندگی یا ریاست جمهوری است.

در بخش هایی از این کتاب می خوانیم: بخش سوم متمم 14 قانون اساسی آمریکا می گوید: هر فردی که سابقه شورش، قیام، یاغی گری، گردن کشی یا نافرمانی دارد یا به دشمنان آمریکا کمک و کمک رسانده است، یا با آن ها مساعدت نموده است و باعث آسایش دشمنان آمریکا شده است (هر چند سابقه خدمت در دولت آمریکا، کنگره و ... داشته باشد)، نه تنها نمی تواند رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، عضو کنگره آمریکا، عضو مجلس قانون گذاری ایالات مختلف آمریکا، عضو هیئت انتخاب نماینده رئیس جمهور آمریکا گردد، یا هرگونه سمت کشوری و لشکری در ایالات متحده یا در هر یک از ایالت های آمریکا داشته باشد، بلکه اصلاً حق رأی دادن نیز ندارد؛ بنابراین بر اساس قوانین محرومیت از حق رأی، در سال 2008 میلادی، تعداد 5، 300، 000 نفر و در سال 2016 میلادی، نزدیک به 6، 100، 000 از شهروندان آمریکایی از رأی دادن محروم بوده اند.

کتاب و ادبیات.

تقریباً یک ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که از هر 40 نفر آمریکایی، یک نفر از رأی دادن در ماه نوامبر 2016 محروم است ... براساس قانون اسمیت ... که در سال 1940 میلادی وضع شد، حمایت از سرنگونی دولت یا تبلیغ برای آن، براندازیِ خشن دولت، و راه اندازی یا وابسته بودن به هر گروه و سازمانی که وفادار و حامی سرنگونی یا براندازیِ خشن دولت است، یک جرم جنایی محسوب می گردد. حتی دادگاه با استناد به قانون مزبور، تحت عنوان تبلیغاتِ باور های سیاسی ممنوعه برخی از افراد آمریکایی را روانه زندان کرد.

نشر معارف کتاب حاضر را به قیمت 10 هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار داده است. علاقه مندان برای تهیه این اثر می توانند به پایگاه نشر معارف به این نشانی مراجعه نمایند.

منبع: تسنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 582

به "نگاهی به شورای نگهبان در آمریکا ، آمریکایی ها چطور انسان ها را از حق رأی محروم می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به شورای نگهبان در آمریکا ، آمریکایی ها چطور انسان ها را از حق رأی محروم می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید