واکنش آمریکا به تشدید درگیری های ترکیه و سوریه در ادلب

به گزارش مرجع مقالات، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در پی تحولات اخیر ادلب و افزایش تنش های ترکیه و سوریه در این منطقه خاطرنشان کرد که واشنگتن در کنار کشور ترکیه به عنوان عضوی از ناتو قرار گرفته است.

واکنش آمریکا به تشدید درگیری های ترکیه و سوریه در ادلب

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا بامداد آدینه به وقت تهران پس از کشته شدن حدود 30 نفر از نظامیان ترکیه در ادلب، درباره تشدید درگیری و تنش در ادلب بین نیروهای ترکیه و سوریه ابراز نگرانی کرد.

وزارتخانه مزبور در بیانیه خود با تاکید بر حمایت واشنگتن از ترکیه در ادلب اظهار داشت: ما در کنار ترکیه به عنوان شریکمان در ناتو قرار داریم.

وزارت خارجه آمریکا همچنین خواهان توقف حملات به شمال سوریه شد و اضافه کرد: ما خواهان توقف فوری حملاتی هستیم که سوریه و روسیه در این منطقه انجام می دهند.

دولت آمریکا همچنین تاکید نمود که گزینه های مربوط به بهترین نحوه حمایت از ترکیه در شمال سوریه را مورد آنالیز قرار می دهد.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که ترکیه عضوی از آن است، بامداد آدینه با صدور بیانیه ای به تشدید درگیری های سوریه و ترکیه در ادلب واکنش نشان داد و خواهان کاهش تنش ها در این منطقه شد.

از سوی دیگر، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو دولت سوریه و همچنین روسیه را به انجام حملات کور علیه نظامیان ترکیه در ادلب متهم و آن را محکوم کرد.

دولت ترکیه اظهار داشت که در حمله هوایی پنجشنبه شب ارتش سوریه به ادلب، 29 نفر از نیروهای ارتش ترکیه کشته و 36 نفر هم زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 798

به "واکنش آمریکا به تشدید درگیری های ترکیه و سوریه در ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آمریکا به تشدید درگیری های ترکیه و سوریه در ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید