واکنش هند به حمایت ترکیه و مالزی از مسلمانان کشمیری

به گزارش مرجع مقالات، در پی حمایت سران ترکیه و مالزی از مسلمانان کشمیری دولت هند در کوشش است واردات کالا از این دو کشور را کم کند.

واکنش هند به حمایت ترکیه و مالزی از مسلمانان کشمیری

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از رویترز؛ دولت هند در واکنش به حمایت ترکیه و مالزی از حقوق مسلمانان کشمیر تصمیم به کم کردن واردات از این کشورها گرفته است.

طبق گزارش این رسانه انگلیسی یکی از مسئولین دولت دهلی نو به شرط فاش نشدن نامش اعلام نمود: هند در کوشش است لایحه ای را به تصویب برساند تا واردات از این دو کشور کم گردد.

هند خریدار روغن پالم، محصولات الکترونیکی، گاز طبیعی، آلومینیوم و... از مالزی است ولی پس از حمایت مالزی از مسلمانان کشمیری کوشش خواهد نمود تا واردات این کالاها را تا حد امکان کم کند.

علاوه بر خرید صنایع فولاد و پتروشیمی از ترکیه نیز کم خواهد شد و هند کوشش می نماید بازار جایگزینی برای این محصولات پیدا کند.

دولت دهلی نو مدعی است کشمیر یک موضوع داخلی است و دیگر کشورها حق دخالت در آن را ندارند.

کشورهای ترکیه و مالزی در مجامع مختلف از مواضع مسلمانان کشمیری حمایت نموده و خواهان خروج نظامیان هندی از این منطقه شده بودند.

تصمیم هند در حالی اتخاذ می گردد که از دید سازمان ملل نیز کشمیر یک منطقه مشخص تکلیف نشده است و هند باید با برگزاری همه پرسی آینده کشمیر را به دست مردم آن بسپارد.

دولت دهلی نو حدود 6 ماه پیش با لغو ماده 370 از قانون اساسی عملا خودمختاری کشمیر را از بین برد و در تمام این مدت برای مبارزه با اعتراضات مردمی، تمام کشمیری ها را در خانه خود حبس نموده است.

در حال حاضر دولت هند حاضر به پاسخ گویی در این خصوص نشده و با وجود مسائل مالی بزرگ پیش روی دولت حاضر نیست به اعتراضات مردمی توجه کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 563

به "واکنش هند به حمایت ترکیه و مالزی از مسلمانان کشمیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش هند به حمایت ترکیه و مالزی از مسلمانان کشمیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید