وزیر خارجه ژاپن تغییر می نماید

به گزارش مرجع مقالات، یک نشریه ژاپنی نوشت که آبه شینزو نخست وزیر این کشور، تارو کونو وزیر خارجه ژاپن را برای سِمت وزارت دفاع در نظر گرفته است.

وزیر خارجه ژاپن تغییر می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسینم، روزنامه سانکی روز سه شنبه در گزارش خود آورده است برخوردهای سرسختانه تارو کونو در برابر کره جنوبی بخصوص در امور مربوط به اختلافات دو کشور در عرصه های نظامی باعث شده است تا او یک نامزد مقبول برای آبه باشد.

دولت ژاپن بزودی کابینه جدید را معرفی می نماید و نخست وزیر امیدوار است به رغم مواضع جدی که کونو 56 ساله دربرابر اختلافات نظامی با کره اتخاذ نموده است بتواند مسائل را رفع نموده و اتحاد ارتش های ژاپن، آمریکا و کره را تقویت کند.

ترمیم کابینه ژاپن روز یازدهم سپتامبر انجام می گردد و همزمان روزنامه یومیوری هم نوشته است که توشیمیتسو موته گی وزیر اقتصاد ژاپن عهده دار سمت وزارت خارجه خواهد شد.

وزیر خارجه فعلی ژاپن به موضع گیری های سرسختانه در برابر مسایل تجاری و نظامی در برابر کره جنوبی شهرت دارد او بارها درباره مساله بردگان جنسی و موضوع پرداخت غرامت به کره در این باره از مواضع توکیو حمایت نموده است.

کونو که برای اولین بار در سال 1996 میلادی به مجلس راه یافت دانش آموخته دانشگاه جرج تاون آمریکا است و روابط نزدیکی با واشنگتن دارد و به زبان انگلیسی مسلط است.

به گزارش ایرنا، روابط ژاپن و کره جنوبی در ماه های گذشته برسر اختلافات تجاری، ممنوعیت صادرات اقلام فنی پیشرفته از ژاپن به کره و موضوع بردگان جنسی تیره شده است اما یوشیهیدا سوگا سخنگوی ارشد دولت ژاپن می گوید که مقصر تیرگی روابط دو کشور کره جنوبی است.

هر دو کشور اخیرا نام یکدیگر را از فهرست شرکای قابل اعتماد تجاری که امتیازاتی متقابل می دهد، حذف کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 283

به "وزیر خارجه ژاپن تغییر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه ژاپن تغییر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید