وزیر دفاع ترکیه، از احتمال ارسال سامانه موشکی پاتریوت به ادلب اطلاع داد

به گزارش مرجع مقالات، وزیر دفاع ترکیه درخواست این کشور از آمریکا برای ارسال سامانه های موشکی به ادلب سوریه را تأکید و گفت که احتمالدارد واشنگتن با این درخواست موافقت کند.

وزیر دفاع ترکیه، از احتمال ارسال سامانه موشکی پاتریوت به ادلب اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه به صورت ضمنی، درخواست این کشور از آمریکا برای ارسال سامانه های دفاع موشکی موسوم به پاتریوت به ترکیه را تأیید کرد.

به گزارش رسانه های ترکیه، آکار شامگاه پنجشنبه (یک اسفند) بعد از کشته شدن دو سرباز ارتش این کشور در ادلب سوریه بر اثر حملات هوایی این کشور گفت که شاید آمریکا پاتریوت ها را به ادلب بفرستد تا ترکیه از آن ها در برابر حملات جنگنده های روس و سوری استفاده کند.

وب سایت خبری بلومبرگ آمریکا امروز به نقل از مقام ارشد ترکیه ای فاش کرد که آنکارا از واشنگتن خواسته است که سامانه های پاتریوت را به ترکیه بفرستد.

مقام ترکیه ای گفته در صورتی که این سامانه ها در استان ختای، واقع در مرز ترکیه و سوریه مستقر شوند آنکارا می تواند از جنگنده های اف 16 خود برای حمله به نیروهای ارتش سوریه در ادلب استفاده کند (جزئیات بیشتر).

وزیر دفاع ترکیه همچنین گفت که بدون شک ترکیه سامانه های دفاع موشکی اس 400 را فعال خواهد نمود. این سامانه ساخت روسیه است و ترکیه سال میلادی گذشته آن را از روس ها خرید و رقیب سرسختی در برابر پاتریوت های آمریکاست.

موضوع خرید این سامانه ها از روسیه، روابط ترکیه و آمریکا را به صورت بی سابقه ای متزلزل نموده است؛ به گونه ای که مقامات آمریکایی بعد از اصرار ترکیه بر خرید اس 400، آنکارا را از فراوری ابرپروژه جنگنده های مدرن اف 35 کنار گذاشتند و آموزش خلبان های ترکیه و ارسال چند فروند از این هواپیماها به ترکیه را به حالت تعویق درآوردند.

هنوز معین نیست که درخواست ترکیه از آمریکا برای ارسال پاتریوت به جنوب ترکیه و ادلب سوریه برای حمایت از معارضان و تروریست های ادلب در برابر ارتش سوریه است یا اینکه آنکارا می خواهد تحولات ادلب را دستمایه برای دریافت پاتریوت ها قرار دهد؛ به ویژه اینکه هم آمریکا و هم ناتو بعد از موفقیت های ارتش سوریه در حلب و ادلب، در کنار ترکیه ایستاده اند.

تنش های اخیر و نگرانی از درگیری بین ارتش های ترکیه و سوریه باعث شده است که تهران پیشنهاد برگزاری نشست سران ایران، روسیه و ترکیه را در روزهای آینده مطرح کند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 760

به "وزیر دفاع ترکیه، از احتمال ارسال سامانه موشکی پاتریوت به ادلب اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع ترکیه، از احتمال ارسال سامانه موشکی پاتریوت به ادلب اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید