وزیر علوم: ترم تحصیلی جدید مجازی برگزار می گردد

به گزارش مرجع مقالات، وزیر علوم گفت: جای هیچ نگرانی برای برگزاری کنکور سراسری نیست. همکاران تجربه کنکور را دارند. وزارت بهداشت در تمامی حوزه ها مراقب برگزاری رعایت پروتکل هاست.

وزیر علوم: ترم تحصیلی جدید مجازی برگزار می گردد

به گزارش تسنیم، منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در برنامه زنده در انتهای الوند گفت: در این روز ها درگیر کار های مختلف از جمله برگزاری آزمون سراسری هستیم. بیماری کرونا تاثیر وسیع در همه جهان داشت و تغییرات عمیقی را ایجاد کرد و کشور ما هم به همین میزان درگیر این ویروس شد.

وزیر علوم ادامه داد: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی هم از شیوع کرونا متاثر شدند. در اوایل شیوع بیماری که مصادف با اوایل آغاز ترم تحصیلی بود به ناچار از حضور دانشجویان برای حفظ سلامتی آن ها در محیط دانشگاه جلوگیری شد و ترتیبی داده شد که آموزش های مجازی راه اندازی گردد.

وی با بیان اینکه آموزش های مجازی چالشی عظیم و از سوی دیگر تجربه ای عظیم برای دانشگاه ها بود، توضیح داد: در شرایط اضطراری دانشگاه های ما توانستند در عرض دو تا سه هفته آموزش های خودشان را تحت پوشش آموزش های مجازی قرار بدهند. دانشگاه ها از نظر کیفیت و ارائه مستمر تا اواخر اسفند ماه پیروز بودند.

وزیر علوم با بیان اینکه آمادگی لازم برای آموزش های مجازی را نداشتیم؛ اضافه کرد: به تدریج در طول ترم و اواخر فروردین، ارزیابی های ما نشان داد که قریب به 95 درصد دروس به صورت مجازی در حال ارائه شدن هستند.

غلامی ادامه داد: البته کیفیت در دانشگاه ها و موسسات مختلف متفاوت بود، اما با این وجود در ارزیابی های نهایی، میزان ارائه خدمات برای ما بسیار امیدوار کننده بود. دانشگاه ها تجربیاتشان را با هم به اشتراک گذاشته اند و امیدواریم با تجربیات بهتری بتوانیم به ارائه خدمت در ترم تحصیلی بعد بپردازیم.

ترم تحصیلی پیش رو مجازی برگزار می گردد

وزیر علوم گفت: پیش بینی می گردد ترم تحصیلی پیش رو مجازی برگزار گردد، با توجه به این امر که احتمال اینکه شرایط به سمت سلامتی کامل در محیط های جامعه پیش برود، بسیار غیر احتمال دارد.

غلامی توضیح داد: دو بحث را در آموزش مجازی داشتیم، یکی دوره هایی که کاملا مبتنی بر آموزش مجازی باشد که قبلا هم داشته ایم و اینکه بسیاری دانشگاه ها درخواست داده اند که بسیاری از رشته ها را علاوه بر حضوری بودن، مجازی هم ارائه دهند. این امر باعث می گردد که علاوه بر دانشجوی داخلی بتوانیم دانشجوی خارجی را هم پوشش بدهیم. دوم اینکه استادان با تجربه ای که کسب نموده اند، می توانند به صورت تلفیقی و ترکیبی درس های خود را به صورت مجازی - حضوری آموزش بدهند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری بیان نمود: آموزش مجازی در بعضی مواقع می تواند به صرفه جویی در وقت و جلوگیری از رفت و آمد های مکرر بینجامد. در این تجربه به صورت جدی به ارائه خدمات برخط در همه ارکان دولت از جمله دانشگاه ها و پژوهشگاه ها وارد شدیم که این امر دستاورد خوبی است و باید حفظ گردد. کوشش می کنیم نقاط ضعف را تا حد امکان رفع کنیم.

با خیال راحت کنکور را برگزار می کنیم

وی درباره برگزاری کنکور سراسری بیان نمود: والدین محترم و داوطلبان خیالشان راحت باشد، همکارن ما در وزارت علوم، سازمان سنجش و وزارت بهداشت تمام کوشش خود را نموده اند تا محیطی سالم و به دور از نگرانی و آلودگی فراهم گردد. به همین دلیل هم دو روز کنکور را به 4 روز افزایش دادیم تا بتوانیم هر روز یک گروه را پذیرش کنیم و بعد از آن محیط ها کاملا ضدعفونی شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1151

به "وزیر علوم: ترم تحصیلی جدید مجازی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر علوم: ترم تحصیلی جدید مجازی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید