پنهان شدن دولت افغانستان پشت اقدامات نمایشی برای تامین امنیت

به گزارش مرجع مقالات، دولت افغانستان با اقدامات نمایشی و محکومیت های لفظی حملات، همواره گروه های مخالف را مسئول ناامنی ها اعلام کرده است و از مسئولیت شانه خالی می کند.

پنهان شدن دولت افغانستان پشت اقدامات نمایشی برای تامین امنیت

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، برنامه میثاق امنیتی مانند دیگر برنامه های دولت درباره تامین امنیت نمایشی و غیرموثر بوده است و برنامه های مشابه دیگر نیز مانند راه انداختن کاروان نیروهای پلیس در کابل و بازداشت چند سارق چیز دیگری به همراه نداشته است.

رسانه های افغانستان نیز نیز با اشاره به شلیک 14 راکت در پایتخت این کشور در سالروز استقلال افغانستان و نیز انفجارها و ترورهای متعدد در کابل در روزهای اخیر تاکید کرده اند که برنامه های دولت برای تامین امنیت پیروز نبوده است.

اطلاعات روز در این باره می نویسد: هرچند دولت افغانستان طالبان را عامل ناامنی ها می خواند و درخصوص کاهش جرایم نیز ابراز امیدواری می کند، اما چرخه خشونت هنوز بیرحمانه جان های زیادی را می ستاند.

دولت افغانستان حملات اخیر تروریستی را مخالفان دولت نسبت می دهد و خواستار محکومیت این حملات توسط جامعه جهانی است اما با حواله کردن این حملات به طالبان یا گروه های دیگر از بار مسئولیت خویش شانه خالی می کند.

به هر حال، وظیفه دولت تأمین امنیت مردم است اما در پی وقوع حوادث مرگبار، دولت همواره پشت واژه هایی چون محکوم کردن به شدیدترین الفاظ پنهان شده است. اگر دولت اراده جدی برای مهار حملات و رسیدگی به عاملان آن دارد، نیاز است فراتر از حرف در عمل نیز اثبات کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1162

به "پنهان شدن دولت افغانستان پشت اقدامات نمایشی برای تامین امنیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنهان شدن دولت افغانستان پشت اقدامات نمایشی برای تامین امنیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید