چالش های جیمز کامرون در دنیای پرشتاب پیشرفت هوش مصنوعی

به گزارش مرجع مقالات، جیمز کامرون، کارگردان معروف فیلم های علمی تخیلی، در مصاحبه ای با بیل گیتس به چالش هایی که هوش مصنوعی برای صنعت فیلم سازی به وجود آورده اشاره نمود. او اعلام کرد که نوشتن داستان های علمی تخیلی با سرعت پیشرفت فناوری به ویژه هوش مصنوعی دشوارتر شده . کامرون در این مصاحبه که در قسمت اول مجموعه آینده با بیل گیتس به نمایش عایدی، شرح داد که هر ایده ای که امروز به ذهنش می رسد، ممکن است حداقل سه سال تا رسیدن به پرده سینما طول بکشد و در این بازه زمانی ایده او ممکن است به سرعت قدیمی گردد و زمان اکران دیگر به روز و مرتبط نباشد.

چالش های جیمز کامرون در دنیای پرشتاب پیشرفت هوش مصنوعی

کامرون با اشاره به پیشرفت های سریع هوش مصنوعی، هشدارهایی درباره تغییرات سریع در حوزه های مختلف از جمله نیروی کار، اطلاعات نادرست و تهدیدات امنیتی عنوان نمود. او به گیتس گفت که تجربه اهمین ندادن به هشدارها را داشته و مثال کشتی تایتانیک را آورد که بدون توجه به هشدارها، با سرعت در شب حرکت می کرد و پایان با کوه یخی برخورد کرد. او بعلاوه درباره افزایش اعتماد به ماشین ها و کاهش نقش انسان ها در تصمیم گیری ها اظهار نگرانی کرد.

کامرون با مقایسه فرایند حذف انسان ها از تصمیم گیری با مراحل اولیه زوال عقل، بیان نمود که این روند منجر به احساس خشم، ترس، اضطراب و افسردگی می گردد. او معتقد است که جامعه هوش مصنوعی باید روی کاهش این نگرانی ها و ایجاد استفاده های مفید و تولیدی از هوش مصنوعی تمرکز کند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 مهر 1403 بروزرسانی: 1 مهر 1403 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2313

به "چالش های جیمز کامرون در دنیای پرشتاب پیشرفت هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های جیمز کامرون در دنیای پرشتاب پیشرفت هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید