چطور از فرودگاه لینِیت میلان به مرکز شهر برویم؟

به گزارش مرجع مقالات، حمل و نقل فرودگاه لینیت | Linate Airport Transportation

فرودگاه بین المللی لینیت میلان یکی از سه فرودگاه شهر میلان ایتالیاست. این فرودگاه فاصله بسیار کمی با مرکز شهر میلان دارد و در مسافت 7 کیلومتری این شهر قرار گرفته است. در سال 2017 بیش از 9 میلیون مسافر از این فرودگاه برای جابجایی استفاده نموده اند و آن را به یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه های منطقه تبدیل نموده اند. در این مطلب قصد داریم گزینه های حمل و نقل فرودگاه لینیت و راه های دسترسی به مرکز شهر را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به میلان ایتالیا را دارید و بلیط هواپیمایتان به مقصد فرودگاه لینیت است با استفاده از این اطلاعات می توانید به راحتی خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه لینِیت میلان به مرکز شهر برویم؟

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

دسترسی از فرودگاه لینیت به مرکز شهر

فرودگاه لینیت در کنار فرودگاه های مالپنسا و فرودگاه اوریو آل سریو، سه فرودگاه اصلی و بین المللی شهر میلان به شمار می رود. این فرودگاه یکی از قطب های فعالیت شرکت هواپیمایی آلیتالیا محسوب می گردد و ایرلاین های مشهوری مثل ایرفرانس، KLM، بریتیش ایرویز و لوفت هانزا پروازهای منظمی را در این فرودگاه انجام می دهند. همان طور که گفتیم فرودگاه لینیت تنها 7 کیلومتر با مرکز شهر میلان فاصله دارد، به همین دلیل دسترسی بسیار آسان و راحتی به مرکز شهر دارد. علاوه بر این، گزینه های حمل و نقل فرودگاه لینیت هم بسیار کارآمد و مناسب هستند و به راحتی مسافران را به هتل و مرکز شهر می رسانند. شما با استفاده از تاکسی، اتوبوس، ترانسفر خصوصی و کرایه اتومبیل می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. در ادامه هر یک از این موارد را جداگانه شرح می دهیم تا با توجه به بودجه سفر و زمانی که در اختیار دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تاکسی

تاکسی های فرودگاه در بیرون ساختمان فرودگاه قرار دارند و به محض خارج شدن آن ها را خواهید دید. خوشبختانه از سال 2015 قیمت ثابتی برای جهت فرودگاه تا میلان معین شده و به همین دلیل نیازی نیست نگران پرداخت مبلغ بیشتر باشید. تاکسی بهترین و راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه لینیت است و بسیاری از مسافران ترجیح می دهند با تاکسی به هتل بروند. اگر برای اولین بار به میلان سفر می کنید و با شهر آشنایی چندانی ندارید؛ اگر چمدان های زیاد و سنگینی دارید و اگر همراه با بچه ها خردسال سفر می کنید پیشنهاد می کنیم از تاکسی بهره ببرید. تاکسی شما را از مقابل ترمینال فرودگاه سوار می نماید و درب هتل پیاده می نماید. تاکسی یکی از سریع ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه لینیت نیز محسوب می گردد و در مدت زمان حدودا 10 دقیقه مسافران را به مرکز شهر میلان می رساند. البته اگر به دنبال رفاه و راحتی بیشتری هستید و دوست ندارید در صف تاکسی معطل شوید گزینه راحت تری هم وجود دارد که در ادامه شرح می دهیم.

ترانسفر خصوصی

سرویس ترانسفر خصوصی هم یکی از بی دردسرترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه لینیت است و می توانید آن را از قبل و به صورت آنلاین سفارش دهید. اگر به دنبال راحتی بیشتری از تاکسی هستید و چمدان های زیادی دارید می توانید از قبل تاکسی رزرو کنید و مطمئن باشید که راننده در سالن پروازهای ورودی منتظر شما خواهد بود. چنانچه پروازتان تاخیر دارد هم لازم نیست نگران باشید، چون شرکت سرویس دهنده در جریان تاخیر پرواز شما خواهد بود. در صورتی که با کودک خردسال سفر می کنید می توانید سفارش جایگاه ویژه کودک را نیز بدهید.

قطار

فرودگاه لینیت متاسفانه دسترسی مستقیمی به شبکه ریلی ندارد. اما اگر قصد دارید از قطار بهره ببرید با استفاده از اتوبوس می توانید خود را به ایستگاه قطار مرکزی میلان برسانید و از آنجا به سایر نقاط بروید. از ایستگاه قطار می توانید به اکثر شهرهای ایتالیا دسترسی پیدا کنید و همینطور به سیستم متروی میلان مرتبط شوید.

اتوبوس فرودگاه

اتوبوس شاتل یکی از گزینه های بسیار مناسب حمل و نقل فرودگاه لینیت است و در واقع، دو شرکت به ارائه سرویس شاتل به مسافران می پردازند. هر دو این اتوبوس ها مسافران را از فرودگاه سوار می نمایند و به سمت ایستگاه مرکزی میلان می برند. اتوبوس ها هر نیم ساعت یکبار حرکت می نمایند و از ساعت 6:30 صبح تا 11:30 شب به جابجایی مسافران می پردازند. بنابراین اگر دیروقت و پس از نیمه شب به فرودگاه لینیت برسید احتمالا چاره ای جز تاکسی دریافت یا استفاده از گزینه های دیگر نخواهید داشت. اتوبوس ها پس از طی جهت در نهایت مسافران را به ایستگاه راه آهن مرکزی در مرکز شهر میلان می رسانند. با استفاده از اتوبوس شاتل در مدت زمان 25 دقیقه می توانید به هتل و مرکز شهر میلان برسید. البته در ساعات اوج ترافیک ممکن است به این زمان کمی افزوده گردد. بلیط اتوبوس را می توانید هنگام سوار شدن و از خود راننده هم خریداری کنید. اتوبوس شاتل از بیرون ساختمان ترمینال، سالن پروازهای ورودی، خروجی شماره 6 مسافران را سوار می نماید. از مرکز شهر هم این اتوبوس ها از Piazza Luigi di Savoia مسافران را سوار می نماید و به سمت فرودگاه لینیت جابجا می نماید.

کرایه اتومبیل

اگر دوست دارید در مدت اقامت در میلان خودتان در شهر رانندگی کنید و آزادی عمل بیشتری داشته باشید می توانید اتومبیل کرایه کنید. با کرایه اتومبیل می توانید در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی کنید و به ویژه اگر 3-4 نفر باشید و هزینه ها را با هم تقسیم کنید این کار باعث صرفه جویی قابل ملاحظه ای می گردد. شرکت های مختلف بین المللی در فرودگاه لینیت حضور دارند و انواع خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می نمایند. شرکت های مشهوری مثل اویس، سیکست، یوروپکار و … در فرودگاه دفتر دارند و به مسافران سرویس دهی می نمایند. با مقایسه خدمات و قیمت ها می توانید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. البته به یاد داشته باشید که برای رانندگی در میلان باید گواهینامه بین المللی معتبر داشته باشید و به رانندگی در میلان هم نسبتا آشنا باشید.

منبع: milanairportsguide.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 593

به "چطور از فرودگاه لینِیت میلان به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه لینِیت میلان به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید