کره شمالی: خطر کرونا در کوتاه مدت بر طرف نمی شود

به گزارش مرجع مقالات، کره شمالی که حتی یک مورد از ابتلا به ویروس کرونا را نیز اعلام نکرده است می گوید خطر شیوع این ویروس در کوتاه مدت برطرف نمی شود.

کره شمالی: خطر کرونا در کوتاه مدت بر طرف نمی شود

خبرگزاری کره شمالی امروز یکشنبه گزارش کرد غیرممکن است بتوان خطر سرایت این بیماری را در یک دوره زمانی کوتاه از بین برد.

این گزارش شرایطی را که به دلیل شیوع کرونا بوجود آمده است مانعی برای این کشور و دیگر کشورها دانست و از آن با عنوان چالشی کشمکش برانگیز یاد نموده است.

گزارش ادامه می دهد کره شمالی تدابیر انضباطی، مدیریتی و سازمانی بسیار سخت با محدودیت های لازم اجرا نموده، برای مبارزه با همه گیری تلاش نموده و مردم را مورد حمایت قرار داده و توانسته است یک محیط با ثبات برای کشور ایجاد کند.

همزمان دفتر سیاسی کره شمالی تحت ریاست کیم جونگ اون رهبر این کشور از روز شنبه نشستی برپا نموده که در جریان آن درباره مبارزه با کرونا، شرایط اضطراری، حراست از امنیت و جان مردم و مسایل مرتبط با بودجه در آن بحث و رایزنی شده است.

در این نشست، این موضوع که نباید اصلا روزنه ای برای نفوذ کرونا وجود داشته باشد مورد تاکید قرار گرفت بخصوص برای مقابله با ورود آن از کشورهای دیگر رایزنی هایی صورت گرفت و اینکه تدابیر سرسختانه برای مقابله با شیوع و همه گیری لازم الاجراست.

کره شمالی جزو معدود کشورهای جهان است که موردی از ابتلا به ویروس کرونا در آن گزارش نشده است اما برخی از ناظران بخصوص غربی ها بر این باورند که اطلاع رسانی درباره این بیماری در کره شمالی شفاف نیست.

بستن مرزها با چین از خاتمه ماه دسامبر، کاهش تحرکات مردمی و قرنطینه از جمله اقدامات فوری این کشور در مبارزه با کرونا بوده است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 913

به "کره شمالی: خطر کرونا در کوتاه مدت بر طرف نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی: خطر کرونا در کوتاه مدت بر طرف نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید