کشتی هارمونی ، بزرگ ترین کشتی کروز دنیا، شهری معلق بر روی آب (کشتی کروز)

به گزارش مرجع مقالات، بزرگ ترین و گران ترین کشتی دنیا تا به امروز کشتی هارمونی آف دِ سیز است که 362 متر طول دارد و ارتفاع آن از برج ایفل نیز بلندتر می باشد. ابعاد کشتی هارمونی به قدری بزرگ است که آن را شهری معلق بر روی آب لقب داده اند. از جمله امکانات فوق العاده این کشتی می توان به اتاق های اقامتی، رستوران ها، پارک، استخر، موج سواری، سرسره آبی و ... اشاره نمود. در ادامه این مطلب با خبرنگاران همراه باشید تا با ویژگی ها و امکانات این کشتی و سفر با کشتی به طور کامل آشنا شوید.

کشتی هارمونی ، بزرگ ترین کشتی کروز دنیا، شهری معلق بر روی آب (کشتی کروز)

اگر علاقمند به سفر با بهترین کشتی کروز هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تورهای کشتی کروز به دور دنیا سفر کنید و بهترین تجربه جهانگردی را داشته باشید.

کشتی هارمونی آف دِ سیز

هارمونی آف دِ سیز (Harmony of the Seas) با 362 متر طول، بزرگ ترین کشتی دنیا است که به وسیله شرکت رویال کارابیِن اینترنشنال (Royal Caribbean International) در کارخانه کشتی سازی اِس تی اکس (STX) در شهر سن نرز فرانسه ساخته شد. ساخت این کشتی حدود 32 ماه طول کشید و 695 میلیون پوند هزینه در برداشت. کشتی هارمونی اولین بار در تاریخ 22 ماه مه سال گذشته سفر خود را از ساوت هَمپتون به سمت روتردام (Rotterdam) شروع کرد. در این سفر که به مدت چهار شب طول کشید، 6780 مهمان در این کشتی بزرگ حضور داشتند و 2100 خدمه بین المللی نیز آن ها را همراهی می کردند. این کشتی اکنون یکی از کشتی های ناوگان 25 تایی شرکت کارابیِن اینترنشنال بوده و گران ترین کشتی آن ناوگان محسوب می گردد.

ویژگی های کشتی هارمونی

1) وزن کشتی هارمونی 227 هزار تن می باشد.

2) ساخت و آماده سازی این کشتی حدود 10 میلیون ساعت طول کشید و 2500 کارگر در انجام این کار همکاری داشتند.

3) برای ساخت این کشتی هزینه ای حدود 770 میلیون پوند صرف شد.

4) فاصله بین دماغه تا قسمت عقب کشتی 362 متر می باشد و ارتفاع آن 38 متر بلندتر از برج ایفل است.

5) این کشتی دارای 2747 اتاق کوچک و 5479 اتاق دونفره است.

6) 11252 هنرمند در این کشتی مشغول به کار هستند و هنر های خود را برای مسافران به نمایش می گذارند.

7) کشتی هارمونی دارای 18 عرشه می باشد که 16 عرشه آن برای مسافران و 2 عرشه برای استفاده کارکنان کشتی در نظر گرفته شده است.

8) 2150 تن آب درون استخرها، پارک های آبی، سرسره ها، دستگاه های شبیه ساز موج نوردی و جکوزی های این کشتی ریخته شده است.

9) میانه سرعت حرکت این کشتی 22 گره دریایی است.

10) هریک از موتورهای قوسی این کشتی 7500 اسب بخار نیرو فراوری می کنند که این موتورهای نیروی محرکه لازم برای راهنمایی کشتی را تامین می کنند.

11) تعداد موتورهای قوسی کشتی هارمونی 4 عدد می باشد که در مجموع می توانند 30 هزار اسب بخار نیروی محرکه فراوری کنند.

امکانات کشتی

استوارت لِوِن مدیر عامل شرکت رویال کارابین بر این عقیده است که یک کشتی تفریحاتی باید امکاناتی را برای مسافران خود فراهم کند که آن ها بتوانند یک سفر تفریحی فراموش نشدنی را در کنار خانواده خود بر روی کشتی تجربه کنند. هرچه ابعاد یک کشتی بزرگ تر باشد امکان فراهم کردن تفریحات متنوع بیشتری وجود دارد. این کشتی مجلل دارای 2500 اتاق اقامتی، 20 رستوران، 23 استخر، ماشین های موج سازی و یک پارک زیبا می باشد. این کشتی به 7 منطقه تقسیم می گردد که هرکدام از این منطقه ها تفریحات و جاذبه های مخصوص به خود را دارند.

برای پذیرایی از مهمانان در کشتی 2747 اتاق کوچک و 5479 اتاق دو نفره وجود دارد. بعلاوه اتاق هایی در این کشتی طراحی شده که متفاوت از اتاق های دیگر آن می باشد. اتاق اینتِریور اِستِیت روم (Interior Stateroom) که دارای یک بالکن مجازی است و حرکات کشتی را در همان لحظه از تلویزیون اتاق پخش می نماید. واحدهای رویال سوئیت (Royal Suite) که مهمانان علاوه بر اقامت، از غذا و نوشیدنی نیز برخوردارند و می توانند از مرکز اسپا استفاده کنند. بعلاوه واحدهای رویال جینیز (Royal Genies) که به آن ها خدمتکار شخصی گفته می گردد.

یکی از امکانات فوق العاده این کشتی، سرسره آبی 10 طبقه ای با نام آلتیمِت اَبیس (Ultimate Abyss) است که با ارتفاع 30 متر بلندترین سرسره بر روی آب دریا محسوب می گردد. این سرسره بی نظیر برترین بخش کشتی هارمونی برای افرادی است که در پی هیجان و وحشت هستند. سرسره آبی 10 طبقه از بخش استخر عرشه شماره 16 به سمت تفریگاه عرشه شماره 6 پایین می رود و در مسیر خود دارای پیچ و تاب های زیادی است.

23 استخر در این کشتی وجود دارد که مهمانان می توانند هرکدام از آن ها را که بخواهند انتخاب کنند. استخر شنای عمیق یکی دیگر از امکانات این کشتی بزرگ است. طراحی و عمق این استخر به گونه است که می تواند میزبان مسابقات حرفه ای شیرجه باشد. 3 سرسره آبی به رنگ سفید نیز وجود دارد که که به آن ها طوفان تمام عیار (The Perfect Storm) لقب داده اند.

پارک کشتی هارمونی یک پارک زیبا و سرسبز است که بیش از 10 هزار گونه مختلف گیاه و 52 درخت را در خود جای داده است. 48 درخت مو نیز در این پارک وجود دارد.

خیابان سِنترال پارک (Central Park) یکی دیگر از جاذبه های این کشتی است که پیاده روی در آن می تواند ساعات خوشی را برای مهمانان رغم بزند. این خیابان از برگ پوشیده شده است و کافی شاپ ها و بارهایی نیز در آن وجود دارد. بعلاوه 3 سرسره پیچ و خم دار نیز از بالای این خیابان عبور می کنند.

از دیگر امکانات این کشتی بزرگ می توان به رستوران های مختلف از جمله رستوران ایتالیایی جیمی اولیور (Jamie Oliver)، بخش فراوری موسیقی کشتی و چشم اندازهای زیبا و نو بالکن های آن اشاره نمود. بعلاوه مهمانان این کشتی می توانند از بوتیک رویال پرومِناد (Royal Promenade) خرید کنند و بر روی چرخ و فلک دست ساز سوار شوند. دو دیوار برای صخره نوردی، یک خط زیپ لاین، زمین بسکتبال، زمین گلف و ... از دیگر تفریحاتی هستند که می توان در این کشتی تجربه کرد.

از جمله محبوب ترین امکانات کشتی هارمونی، ربات های آن هستند. این ربات ها نقش متصدی بارها را بر عهده دارند. مهمانان پس از ثبت سفارش خود به وسیله آیپدهای موجود در بار، نوشیدنی های خود را دریافت می کنند.

منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1401 بروزرسانی: 16 دی 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2174

به "کشتی هارمونی ، بزرگ ترین کشتی کروز دنیا، شهری معلق بر روی آب (کشتی کروز)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی هارمونی ، بزرگ ترین کشتی کروز دنیا، شهری معلق بر روی آب (کشتی کروز)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید