گروه های پرخطر برای تزریق واکسن آنفلوآنزا ، همه بچه ها نباید واکسن تزریق کنند

به گزارش مرجع مقالات، رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: با توجه به بازگشایی مدارس نیازی نیست که همه بچه ها واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند، این واکسن برای گروه های پرخطر در اولویت مصرف واقع شده است.

گروه های پرخطر برای تزریق واکسن آنفلوآنزا ، همه بچه ها نباید واکسن تزریق کنند

به گزارش خبرنگاران، سید محسن زهرایی در مصاحبه با فارس در خصوص گروه های پرخطری که تزریق واکسن آنفلوآنزا برای آنها لازم است گفت: با توجه به بازگشایی مدارس نیازی نیست که همه بچه ها واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند، این واکسن برای گروه های پرخطر در اولویت مصرف واقع شده است.

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: کارکنان بهداشتی درمانی در اولویت هستند به دلیل اینکه در صورت ابتلا به بیماری می توانند آن را به دیگران انتقال دهند، کارکنان سازمان دامپزشکی و محیط زیست که در معدوم سازی اتلاف پرندگان نقش دارند، به دلیل اینکه ممکن است این افراد به آنفلوآنزای پرندگان مبتلا شوند.

وی ادامه داد: گروه های بیماران های ریسک، مانند بیماران مزمن قلبی، ریوی، افرادی که داروهای تقویت سیستم ایمنی مصرف می کنند، بیماران اچ آی وی و افراد دارای بیمارای خونی و زمینه ای از جمله گروه های پرخطر هستند.

زهرایی خاطرنشان کرد: علاوه بر نوع بیماری که ذکر شد، برخی بیماری های سنی مثل گروه های سنی 6 ماه تا 59 ماه توصیه می شود که از این واکسن استفاده کنند همچنین گروه های سنی بالای 60 سال لازم است از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1207

به "گروه های پرخطر برای تزریق واکسن آنفلوآنزا ، همه بچه ها نباید واکسن تزریق کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه های پرخطر برای تزریق واکسن آنفلوآنزا ، همه بچه ها نباید واکسن تزریق کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید